Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Betlej: Henicz miał rację w sprawie Egiptu

F.F. 26-10-2015, ostatnia aktualizacja 26-10-2015 06:12

Coś jest na rzeczy, jeśli chodzi o przewidywanie wiceprezesa Itaki w sprawie powrotu Egiptu do łask turystów. W Niemczech już widać wzrost sprzedaży tego kierunku – zauważa ekspert

Prezes Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelData, komentując w poniedziałkowym komunikacie wydarzenia ostatniego tygodnia sięga do informacji z rynku niemieckiego, bo „niektóre z nich mogą być istotnymi wskazówkami dotyczącymi trendów w turystyce również i dla naszej branży". Wstępne podsumowanie minionego właśnie sezonu letniego wskazuje na bardzo wysoki (jak na Niemcy) wzrost sprzedaży, który wyniósł około 6,2 procent, czyli pięciokrotnie więcej niż w roku 2014 – pisze Betlej. Symptomatyczne jest przy tym, że w dwóch ostatnich miesiącach osłabło zainteresowanie kierunkami hiszpańskimi, w tym Majorką (o 3,5 procent), a zwłaszcza Wyspami Kanaryjskimi (o około 11 procent). Jednocześnie wzrosło zainteresowanie Egiptem (Hurghada, wzrost o 3,5 procent) i ponownie Turcją, która po sierpniowych spadkach sprzedaży notuje niewielki wzrost zainteresowania.

„Dość ostatnio dobra, a przynajmniej lepsza niż można było jeszcze niedawno przypuszczać, passa Egiptu w Niemczech, współgra z opinią o tym kierunku wyrażonym w niedawnym wywiadzie dla portalu Turystyka.rp.pl przez wiceprezesa największego polskiego biura podróży Itaka Piotra Henicza" – zauważa ekspert, nawiązując do tekstu „Itaka kończy sezon z dobrym wynikiem".

Zmiana rządzących szansą na wyjazdy

Wydarzenia, które może być brzemienne dla polskiej turystyki wyjazdowej, Andrzej Betlej upatruje we wczorajszych wyborach parlamentarnych. Już wiadomo, że spowodują one zmianę większości parlamentarnej. Tymczasem pod obecnymi rządami turystyka wyjazdowa nie rozwijała się tak, jakby mogła, a przyczyną tego są ciągle relatywnie niskie płace Polaków i stosunkowo słaba złotówka. „Rosnąca wydajność pracy Polaków została tylko w 60 procentach opłacona przez wzrost wynagrodzeń (prof. Hausner), a ewidentnie szybszy niż wszystkich europejskich konkurentów wzrost gospodarczy nie przełożył się na wzrost wartości złotego, wręcz przeciwnie – złotówka osłabła". Nic więc dziwnego, że „w ostatnich siedmiu latach w porównaniu z okresem wcześniejszym nasza turystyka wyjazdowa rozwijała się raczej słabo" – pisze Betlej.

Jego zdaniem na zmianę sytuacji polskiej branży turystyki wyjazdowej wpłynąć może polityka podatkowa nowej władzy i zwiększenie konkurencyjności eksportowej Polski. „Jest jeszcze mnóstwo innych elementów, w tym o charakterze zewnętrznym, jak cena ropy (jej spadek zwiększa realne dochody Polaków i obniża jednocześnie ceny usług turystycznych), czy też koniunktura u naszych głównych partnerów gospodarczych (np. w Niemczech zależna w istotnym stopniu od Azji, a zwłaszcza Chin)" – dodaje autor komentarza. Sukces z agentami

Kolejny już raz okazało się, że dobre relacje z agentami turystycznymi bardzo pomagają w rozwoju biznesu touroperatorskiego. Ulubieniec niemieckich agentów, czyli biuro Schauinsland Reisen, zanotował kolejny bardzo dobry rok. Wstępne oceny wskazują na wzrost jego przychodów o 13,5 procent. Sięgnęły one 1,1 mld euro, a liczba klientów wzrosła o 9,5 procent, osiągając 1,37 miliona. Jest to dynamika raczej niespotykana na nasyconym i dość stabilnym rynku niemieckim i świadczyć może, że efektywny biznes turystyczny wcale nie musi opierać się na ekspansji sprzedaży internetowej.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , cena , Exim Tours , Itaka , neckermann , rainbow , Sun & Fun , touroperator , TravelData , TUI , wezyr

turystyka.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common