Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Rainbow robi swoje

Andrzej Betlej 26-11-2015, ostatnia aktualizacja 26-11-2015 10:02
Omawiany raport dotyczy okresu kiedy Rainbow nazywał się jeszcze Rainbow Tours
Omawiany raport dotyczy okresu kiedy Rainbow nazywał się jeszcze Rainbow Tours
źródło: materiały prasowe

Ostatnie wyniki biura podróży Rainbow (dawniej Rainbow Tours) stawiają je w pierwszym szeregu europejskich touroperatorów pod względem wyników i sprawności biznesowej – wskazuje branżowy ekspert

Najnowszy giełdowy raport biura Rainbow za III kwartał tego roku jest pierwszym materiałem tego organizatora dotyczącym okresu, który był już wyraźnie pod wpływem ataków terrorystycznych, zapoczątkowanych przez drugi (czerwcowy) zamach w Tunezji. Ich skutkiem było niemal zupełne wyeliminowanie Tunezji jako celu turystycznych wyjazdów Polaków, znaczny spadek ruchu czarterowego do Egiptu (według wielu źródeł o około połowę) oraz istotne ograniczenie liczby wyjazdów do Turcji.

Przypadek Rainbowa jest w tym względzie o tyle wartościowy, że oferowało ono wycieczki na tych kierunkach i w związku z tym można wyrobić sobie pogląd na potencjalny wpływ tego typu wydarzeń na biznes touroperatorów o zróżnicowanym portfelu oferowanych kierunków. Przy wyciąganiu wniosków o charakterze ogólnym należy jednak pamiętać, że rezultaty finansowe i biznesowe Rainbowa od dłuższego czasu są znacząco lepsze niż branży jako całości.

Szybki rozwój w cieniu terroryzmu

Najpierw jednak kilka słów o raporcie za pełne trzy kwartały. Jak zwykle był on lepszy niż można było oczekiwać w tak zmiennej i złożonej sytuacji w otoczeniu biznesu turystycznego. Przychody Rainbowa wzrosły w tym okresie o 19 procent do 956,8 mln złotych, a przychody ze sprzedanych imprez turystycznych o 19,8 procent do 763,7 mln złotych, czyli do wielkości zbliżonej do całorocznych przychodów z 2014 roku (764,9 mln złotych). Generująca te obroty liczba klientów organizatora również znacząco wzrosła - o12,4 procent, czyli z 226 do 254 tysięcy.

Bardzo niewiele, bo o mniej niż 4 procent, mniejszy był w porównaniu z zeszłym rokiem zysk netto touroperatora, który wyniósł 34 mln złotych. Spadek ten związany był głównie z wyraźnie słabszym pierwszym kwartałem, w którym zarówno Rainbow, jak i wielu innych organizatorów było zmuszonych dokładać do wycieczek egzotycznych, z powodu zbyt dużej ich podaży na rynku.

Fundusze własne organizatora pierwszy raz w historii przekroczyły 100 milionów złotych i wyniosły 101,2 miliona, a stan środków pieniężnych wyniósł 88 milionów złotych, czyli nieco mniej niż przed rokiem (97,1 mln złotych). Należy jednak pamiętać, że wiosną Rainbow wypłacił dywidendę akcjonariuszom w łącznej wysokości ponad 11,5 mln złotych, a w ostatnich 12 miesiącach zainwestował prawie 17 mln złotych. Przeważająca część wydatków związana była z modernizacją dwóch hoteli z wyspie Zakintos (jeden kupiony, a jeden wynajęty na 17 lat), które są wstępem do rozwoju własnej sieci.

Coraz skuteczniejsza sprzedaż

Wzrosła efektywność sieci sprzedaży organizatora. Koszty prowizji wypłaconych agentom wzrosły o 18,1 procent, czyli mniej więcej tyle, o ile wyniosła dynamika tej formy sprzedaży. Koszty sprzedaży w biurach własnych wzrosły znacznie mniej, bo o 12,6 procent, co w przybliżeniu oznacza, że dzięki wzrostowi efektywności w tym kanale spółka zaoszczędziła ponad 2 miliony złotych. Inny ważny składnik kosztów sprzedaży, czyli koszty szeroko pojętego marketingu wzrosły w proporcji tylko nieznacznie mniej od dynamiki przychodów ze sprzedaży, czyli o 18,3 procent - z 13,7 do 16,2 miliona złotych.

...
Poprzednia
1 2 3 4

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , przychody , rainbow , touroperator

turystyka.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

Romantyczny rejs statkiem Itaki. Nowy film

common