Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Betlej: Będzie wojna biur podróży

F.F. 14-12-2015, ostatnia aktualizacja 14-12-2015 06:54

Po zachowaniu niemieckich biur podróży widać, że na tamtejszym rynku szykuje się zdecydowana walka o turystów – zauważa ekspert od turystyki wyjazdowej

Opublikowany w czwartek raport koncern TUI za ostatni rok obrotowy (październik 2014 - wrzesień 2015) zaskoczył dobrymi wynikami (czytaj "Wynik finansowy TUI lepszy niż zakładano") – pisze prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelData Andrzej Betlej w poniedziałkowym omówieniu minionego tygodnia. W efekcie o ponad 3 procent (z 1120 do 1154 funtów) wzrosły notowania akcji koncernu. Jednocześnie w krótkim czasie o prawie 5 procent (z 118,4 do 113 pensów) spadła dość ostatnio stabilna cena akcji Thomasa Cooka, którego ostatnie osiągnięcia w zestawieniu z rezultatami TUI nagle zdecydowanie zbladły. Szczególną różnicę pod tym względem widać na bardzo trudnym rynku niemieckim, gdzie przychody TUI wzrosły o 3,5 procent, a liczba klientów o 1 procent. Cook stracił w tym czasie około 8 procent w przychodach i 7 procent w klientach (dokładniejsze dane poznamy zapewne za miesiąc w jego raporcie rocznym). Będzie wojna o klientów

Jak zauważa autor, w tym kontekście może się okazać, że agresywna polityka cenowa TUI w Niemczech skierowana jest nie tyle przeciw pozycji biznesowej coraz słabszego już Cooka, ile wyprzedzająco przeciw, zajmującemu drugie miejsce pod względem przychodów i rosnącemu w siłę, DER Touristik. Bardzo ciekawie wyglądają również zapowiedzi Ryanaira radykalnego zwiększenia swojej pozycji w raczej omijanych dotąd przez niego Niemczech (roczny wzrost o 30 - 35 procent w kolejnych 5 latach).

Jeśli wziąć jednocześnie pod uwagę rosnącą rolę kilku touroperatorów średniej wielkości, w tym zwłaszcza Schauinsland Reisen, może to oznaczać, że rynek niemiecki stanie się polem naprawdę fascynującej walki o klientów, z której będzie można wyciągać niejeden wniosek odnośnie do budowy i umacniania pozycji na naszym rynku turystyki wyjazdowej – przewiduje Betlej.

Sytuacja Turcji coraz bardziej złożona

Kolejny też raz odnosi się do sytuacji w Turcji. Zaostrzają się jego relacje z dawnymi sojusznikami. Ostatni tydzień przyniósł kolejne informacje o rosnącym zamęcie wokół wkroczenia tureckich oddziałów do Iraku i wznowienia przez tureckie F-16 ataków na bazy zbrojnych oddziałów Partii Pracujących Kurdystanu. Ataki nastąpiły w kilkanaście godzin po tym, jak rząd Iraku zaapelował do Rady Bezpieczeństwa ONZ, aby zażądała od Turcji natychmiastowego wycofania wojsk z północnego Iraku wysłanych tam bez porozumienia z Bagdadem.

Na dodatek doszło też do incydentu na Morzu Egejskim gdzie rosyjski niszczyciel „oddał salwę" w kierunku tureckiego kutra, który nie reagując na ostrzeżenia niebezpiecznie zbliżył się do rosyjskiej jednostki.

Enter Air wchodzi na giełdę

Betlej przypomina też, że oferta publiczna największego w kraju przewoźnika czarterowego zakończyła się sukcesem i w poniedziałek spółka zacznie być notowana na giełdzie. Maksymalna cena akcji to ostatecznie 14 złotych.

Wejście Enter Aira na giełdę zwiększy liczbę reprezentantów szeroko pojętej branży turystycznej na jej głównym parkiecie - są tam już bowiem biuro podróży Rainbow i agent turystyczny Travelplanet.pl. Enter Air będzie też jednocześnie pierwszą linią lotniczą. Da to możliwość porównywania wyników, wskaźników i strategii tego przewoźnika zarówno z tuzami europejskiego lotnictwa, jak Ryanair , czy z regionalnymi liderami, jak Wizz Air.

Poprzednia
1 2 3 4

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , cena , Exim Tours , Itaka , neckermann , rainbow , Sun & Fun , touroperator , TravelData , TUI , wezyr

turystyka.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

Romantyczny rejs statkiem Itaki. Nowy film

common