Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Hotele

Hotele

AccorHotels niezadowolony z wyników portalu

grasz 11-08-2017, ostatnia aktualizacja 11-08-2017 08:18

AccorHotels chciał stworzyć portal konkurujący z największymi sprzedawcami miejsc hotelowych na świecie. Po dwóch latach od uruchomienia projektu decyzja o jego kontynuowaniu wcale nie wydaje się taka oczywista

Kiedy prezes AccorHotels Sébastien Bazin w 2015 roku ogłosił uruchomienie projektu Makretplace, przekonywał, że najtańsze oferty hotelowe wcale nie muszą być oferowane przez agencje turystyczne. Serwis miał więc udostępniać zarówno obiekty własne sieci, jak i niezrzeszone hotele - przypomina portal Skift.

Wprowadzenie do oferty hoteli niezależnych miało nie tylko poszerzyć produkt sprzedawany w witrynie AccorHotels i zwiększyć przychody dzięki prowizji pobieranej za sprzedaż, lecz także przyciągnąć na jego stronę więcej klientów. Dwa lata po uruchomieniu projektu wydaje się jednak, że firma nadal poszukuje idealnego modelu działania.

Jean-Jacques Morin, dyrektor finansowy grupy, w czasie podsumowania wyników za pierwszą połowę tego roku, powiedział, że choć w witrynie znajduje się obecnie około dwóch tysięcy hoteli, a podobna liczba czeka na wdrożenie, to oferta nie generuje odpowiedniego ruchu. Zdaniem Morina problem tkwi w tym, że w zeszłym roku firma przeznaczyła znaczącą część pieniędzy wyłącznie na reklamę własnych franczyz.

Teraz AccorHotels musi podjąć decyzję, czy zamierza kontynuować projekt, czy go zamknąć. Jeśli zdecyduje się na pierwsze rozwiązanie, będzie musiał zwiększyć wydatki na reklamę - podkreśla Skift. Serwis przypomina, że Grupa Priceline, do której należy między innymi Booking.com, i Expedia, by zwiększyć ruch na swoich stronach, przeznaczają rocznie miliardy dolarów na promocję w Google'u. Expedia zwiększyła wydatki w tym zakresie w drugim kwartale roku do 1,4 miliarda dolarów. Morin przyznaje, że AccorHotels musi teraz zadecydować, jak dużo wysiłku chce włożyć w reklamę oferty. - Dziś mamy hotele, ale niewiele osób o tym wie, a ruch na stronie nie jest na poziomie, jakiego byśmy sobie życzyli - opisuje.

Podsumowanie wyników za pierwszą połowę 2017 roku pokazało jednak, że firma się rozwija. Przychody w grupie wzrosły o 34 procent, do 1,1 miliarda dolarów, a zysk netto o 13 procent, do 112 milionów dolarów.

Przeczytaj więcej o:  AccorHotels , google , hotel , Marketplace , serwis rezerwacyjny

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common