Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Itaka: Uciekamy konkurencji

Filip Frydrykiewicz 01-12-2017, ostatnia aktualizacja 01-12-2017 21:11
źródło: ROL
autor: Filip Frydrykiewicz
źródło: ROL
autor: Filip Frydrykiewicz
Uroczysta chwila wymagała uroczystego stroju. Menedżerowie Itaki stawili się na inaugurację rejsów w smokingach. W środku wiceprezes Piotr Henicz.
Uroczysta chwila wymagała uroczystego stroju. Menedżerowie Itaki stawili się na inaugurację rejsów w smokingach. W środku wiceprezes Piotr Henicz.
źródło: ROL
autor: Filip Frydrykiewicz

23 procent wzrostu przychodów i 20,5 procent wzrostu liczby klientów zanotowało biuro podróży Itaka w minionym sezonie turystycznym. - Rozwijamy się szybciej niż konkurencja - mówi wiceprezes Piotr Henicz

Wynikami za miniony sezon Itaka pochwaliła się podczas spotkań z agentami turystycznymi i franczyzobiorcami, jakie zorganizowała dla nich jesienią w Turcji, na Krecie i na Wyspach Kanaryjskich. Ostatnie z tych spotkań miało szczególną oprawę, odbyło się bowiem na statku wynajętym przez touroperatora na cały sezon zimowy. Na początku listopada Ocean Majesty odbył swój pierwszy rejs z cyklu „Pod żaglami Itaki", a na jego pokładzie znalazła się prawie 150-osobowa grupa sprzedawców biura podróży.

Od tej pory statek krąży między wyspami Kanaryjskimi, Maderą i marokańskim Agadirem. Zabiera do 620 osób i około 250 członków załogi, wśród której znaleźli się też Polacy, zatrudnieni przez Itakę. Dyrektorem czuwającym nad całością przedsięwzięcia z ramienia touroperatora została Katarzyna Bańkowska. Z Polski pochodzą też: lekarz okrętowy (na statku jest jednołóżkowy szpital i apteka), animatorzy, pracownicy recepcji i barmani. Itaka zatrudnia też artystów, którzy co wieczór umilają rejs pasażerom – muzyków, piosenkarzy, kabareciarzy, tancerki i tancerzy.

50 procent zysku więcej

Ostatni sezon Itaka zalicza do bardzo udanych. Jej przychody (liczone do końca października) wyniosły 2,19 miliarda złotych, czyli były większe od zeszłorocznych o 23 procent. Liczba klientów zwiększyła się z 637 tysięcy przed rokiem do 766 tysięcy, czyli o 20,5 procent. Najmocniej zyskały takie kierunki jak Albania (236 procent), Włochy (32,8 procent), Grecja (22 procent) i Bułgaria (14 procent).

Najwięcej turystów wyjechało z Itaką do Grecji – 196 tysięcy. Na drugim miejscu znalazły się Wyspy Kanaryjskie z liczbą 124 tysięcy klientów. Dalej Egipt – 61 tysięcy, Włochy - 56 tysięcy, Turcja – 56 tysięcy klientów, Hiszpania kontynentalna - 55 tysięcy, Bułgaria – 41 tysięcy i Portugalia – 36,5 tysiąca.

Jak mówił podczas prezentacji dla uczestników rejsu wiceprezes Itaki Piotr Henicz, szefostwo biura podróży samo było zaskoczone tegorocznym popytem. Touroperator nie musiał wyprzedawać wyjazdów jako „last minute", a jeśli się tak zdarzało, to incydentalnie. Dzięki temu również wynik finansowy jest niezwykle korzystny – zysk spółki (samej Itaki, bez jej spółek zagranicznych) wyniósł 50,75 mln złotych, czyli o 47,5 procent więcej niż w roku 2015.

Mimo że jesteśmy i tak największą firmą turystyczną w kraju, udało nam się jeszcze zwiększyć dystans do pozostałych graczy na rynku, odjeżdżamy konkurencji – nie ukrywał satysfakcji Henicz.

Itaka z optymizmem myśli już o kolejnym sezonie. Szczególnie liczy na znaczący wzrost ruchu turystów na kierunkach „powracających", czyli do Turcji i Egiptu. Ale także w Grecji, gdzie biuro podróży dodało do swojej oferty trzy nowe wyspy – Limnos, Chios i Karpatos. Inne nowości, jakie proponuje klientom na Lato 2018 roku to włoskie wyspy Ischia i Pantelleria, a także Macedonia i Czarnogóra.

Rejsy wymagają zaangażowania

Henicz przypomniał, że Itaka w swojej historii wiele razy podejmowała ryzyko, oferując klientom nowe kierunki. Nie zawsze się to udawało, ale większość takich wysiłków się opłaciła. Koronnym przykładem są dwie z Wysp Kanaryjskich – Fuerteventura i Lanzarote. Teraz proponuje jako pierwsza w Polsce zupełnie nowy produkt w postaci rejsów wynajętym wyłącznie do jej dyspozycji statkiem.

Szefostwo biura podróży jest przekonane, że rejsy mają przyszłość, ale – jak stwierdził Henicz – trzeba na ten sukces trochę popracować. Dlatego apelował do sprzedawców, aby zaangażowali się w popularyzowanie rejsów wśród swoich klientów. - Nie sztuka być z Itaką, kiedy wszystko idzie dobrze, ale sztuka być z nami też w chwilach, kiedy wymagamy mobilizacji i potrzebujemy waszej troski o powodzenie nowych przedsięwzięć – przekonywał.

Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , Itaka

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common