Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Betlej: Turcja hamuje, Egipt dodaje gazu

F.F. 12-02-2018, ostatnia aktualizacja 12-02-2018 06:29
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Wyższe ceny wyjazdów do Turcji powodują, że wakacje w tym kraju sprzedają się ostatnio nieco gorzej. Polscy turyści chętniej sięgają za to po tanie oferty zapewniające wypoczynek w Egipcie – wskazuje ekspert

Ze spadku liczby sprzedanych wycieczek w biurach podróży nie należy wyciągać zbyt daleko idących wniosków – pisze na początku swojego cotygodniowego komentarza do sytuacji na rynku turystyki wyjazdowej prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata Andrzej Betlej, odnosząc się do wyników podanych przez raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki ("Słabszy tydzień w biurach podróży").

W ostatnim tygodniu – tłumaczy ekspert - jedynie trzy dni trwała dobra sprzedaż, co charakteryzuje zwykle koniec miesiąca. Pozostała część tygodnia przypadała już na kolejny miesiąc, czyli stanowiła jakby oddech w tempie sprzedaży wycieczek.

Traveldata ilustruje wykresem przebieg sprzedaży w ostatnich dwóch latach.

Słupki oznaczają dwuletnią dynamikę wzrostu liczby imprez lotniczych, a czarna linia dynamikę wzrostu w poprzednim sezonie, czyli niejako „wkład" sezonu 2015/2016 w łączny wzrost w okresie dwuletnim. Widać, że ze sprzedażą wycieczek nie dzieje się nic niedobrego. Dynamika sprzedaży dwuletniej (słupki) jest dość stabilna, a niewysoka dynamika rok do roku w ostatnim raporcie (+15,5 procent) ma związek z bardzo wysoką bazą odniesienia sprzed roku, którą obrazuje czarna linia.

Turcja hamuje, Egipt dodaje gazu

W minionym tygodniu, w statystykach Wakacji.pl skumulowana (czyli liczona od początku sprzedaży) liczba zakupionych wyjazdów sezonu lato 2018 przekroczyła wartość sprzedanych imprez na sezon zimowy 2017/18 – odnotowuje Betlej, przechodząc do omówienia wyników sprzedaży podawanych przez sieć agencyjną Wakacje.pl.

Jak wyjaśnia, poświęca nieco więcej miejsca na wykresy pokazujące trendy w przedsprzedaży sezonu letniego 2018.

Na wykresie – tłumaczy autor - widoczna jest nadal znaczna przewaga Grecji nad pozostałymi kierunkami, która na razie utrzymuje się na mniej więcej podobnym poziomie. Wzrost udziału tego kierunku w listopadzie jest w pewnym stopniu związany z rozkręcaniem się sprzedaży biura Grecos Holiday, które zaczęło ją nieco później niż niektórzy rywale.

Drugim, pod względem najchętniej kupowanych, kierunkiem od listopada stała się Turcja, a apogeum jej udziału przypada na grudzień, później jednak zainteresowanie nią zaczęło spadać. W dużym stopniu odwrotnie rozwijała się sytuacja konkurencyjnej Bułgarii, a istotną przyczyną było kształtowanie się relacji średnich cen na obu kierunkach – pisze ekspert.

Poprzednia
1 2 3 4
rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common