Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Największe biura podróży 2017 roku: Itaka, TUI, Rainbow

Filip Frydrykiewicz 16-04-2018, ostatnia aktualizacja 16-04-2018 06:54
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Na rynek wchodzą nowi klienci

Wśród dziesięciu największych firma w turystyce wyjazdowej, największe postępy w ostatnim roku w dziedzinie przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych zrobił TUI Poland (56,5 procent), przed Eximem Tours (49,8 procent), Coralem Travel (44,7 procent) i Netem Holiday (32,1 procent). Ich obroty były zdecydowanie większe od średniej rynkowej. Niemały wzrost był też udziałem takich potentatów jak Rainbow (22 procent), Itaka (20,9 procent) i Grecos Holiday (20,9 procent).

Jak wyliczyła Traveldata, w ostatnich dziesięciu latach największym średnim rocznym przyrostem mogą pochwalić się: Grecos Holiday (stosunkowo niski punkt wyjścia) – 35,5 procent, Rainbow – 22,8 procent, Itaka – 22,5 procent, Coral Travel – 18,9 procent i TUI – 14,1 procent.

Pod względem liczby klientów podobnie jak w przychodach dominuje Itaka. W 2017 roku obsłużyła 765 tysięcy turystów. Drugi TUI miał o jedną trzecią klientów mniej – 476 tysięcy. Za nim uplasował się Rainbow z wynikiem 412,3 tysiąca. Kolejne firmy w tym zestawieniu to Coral Travel, który zawiózł na wakacje 196,8 tysiąca ludzi, Grecos, na usługi którego zdecydowało się 188 tysięcy Polaków, Neckermann ze 123,2 tysiąca klientów, Net Holiday z 65,3 tysiąca i Exim Tours z 55 tysiącami. Pierwszą dziesiątkę zamykają Funclub - 39,6 tysiąca i Grupa Almatur - 36,4 tysiąca klientów.

Dynamika zdobywania klientów była zróżnicowana. Zeszły rok należał w tej kategorii do Eximu, któremu przybyło aż 56,8 procent klientów. Powyżej średniej (24,5 procent) zyskały też Coral Travel Wezyr Holidays – 50,3 procent, TUI – 49,7 procent, Net Holiday – 32,9 procent i Rainbow – 24,8 procent. Dużą dynamiką charakteryzowały się również biura podróży spoza pierwszej dziesiątki: Patron Travel odnotował wzrost o 39,2 procent, 7islands – 25,3 procent, a Prima Holiday – 22,8 procent.

Skąd tak duży przypływ nowych klientów do biur podróży? Betlej wskazuje na "ogromną falę" mniej zamożnych Polaków, którym wzrost zarobków i programy socjalne państwa pozwalają wejść na rynek turystyki zorganizowanej. – Kto miał dla nich tanie oferty, przyciągnął ich do siebie i zyskał dynamikę – wyjaśniał Betlej. Podał też przykład Raibow – firmy, która jego zdaniem „siedzi okrakiem na barykadzie", bo z jednej strony ma trochę klientów „premiowych", a z drugiej tanie wyjazdy dla ludzi niezamożnych (dla nich organizuje między innymi tak zwane Polskie Strefy w Grecji i Chorwacji, czytaj: "Kokkino Nero, czyli greckie wakacje po polsku"). Dzięki temu zyskała ona 24,8 procent klientów, co oznaczało wzrost niemal identyczny jak średnia rynkowa (24,5 procent).

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , ranking , rating , turystyka wyjazdowa

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common