Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Doświadczony turysta wybiera zwiedzanie z biurem

Filip Frydrykiewicz 09-05-2018, ostatnia aktualizacja 09-05-2018 00:10
Emilia Bratkowska kieruje działem marketingu i PR w biurze podróży Rainbow
Emilia Bratkowska kieruje działem marketingu i PR w biurze podróży Rainbow
źródło: archiwum prywatne

Dobrze przemyślany program, sprawdzona trasa, właściwie dobrane przeloty, wygodne, ale nie za drogie noclegi i charyzmatyczny pilot. Tylko tyle i aż tyle potrzeba do udanej wycieczki objazdowej. O doświadczeniach w ich organizowaniu opowiada dyrektor marketingu w biurze podróży Rainbow Emilia Bratkowska

Filip Frydrykiewicz: Jak się robi dobrą wycieczkę objazdową?

Emilia Bratkowska: Na początek musi być pomysł na trasę i na program ciekawego zwiedzania. Czasem to jest planowanie czegoś w zupełnie nowym terenie, a czasem tylko korekta czegoś co już istnieje, ale pod wpływem doświadczeń lub sugestii naszych klientów możemy poprawić dany produkt.

Kiedy już macie pomysł, co się dzieje dalej?

Czasem musimy wysłać naszego człowieka w teren, żeby objechał proponowaną trasę, sprawdził, czy nie ma po drodze jakichś niespodzianek, trudności, na przykład droga nie jest za wąska, żeby przejechał nią autokar albo zabytek na trasie na pewno jest tak ciekawy jak go opisują, albo czy te 50 kilometrów, jakie widać na mapie, nie okaże się pułapką, bo droga jest szutrowa i jej pokonanie zajmie trzy godziny zamiast trzech kwadransów. To wszystko wymaga pracy stricte operacyjnej.

Pamiętam, że jak zaczynaliśmy Gruzję, to pojechaliśmy zobaczyć, czy nasze wyobrażenia i plany są wykonalne. Okazało się, że są. Zza biurka tego na pewno nie da się stwierdzić, trzeba zweryfikować wszystko na miejscu. Zaplanowania wymagają oczywiście miejsca posiłków, a nawet takie szczegóły jak to, gdzie się zatrzymamy, żeby ludzie mogli skorzystać z toalety. To już nie są czasy, jak w PRL, kiedy się jechało z wycieczką zakładową na grzyby, że wystarczyło stanąć na poboczu drogi.

Trzeba naturalnie tak ułożyć program, żeby udało się odwiedzić kilka miejsc, jednocześnie nie tracąc czasu na zbyt długie przejazdy a na koniec dojechać do miejsca, w którym jest nocleg o standardzie, którego oczekujemy.

  • Rainbow ma w ofercie 456 programów wycieczek objazdowych, w tym 212 europejskich i 244 na innych kontynentach.
  • Najwięcej programów obejmuje: Włochy - 44, Chorwację - 24 i Grecję - 24.
  • Najtańsza wycieczka to "Praga Express" - od 399 złotych. Najdroższa nazywa się "Od A do Z" i prowadzi na antypody - do Australii i Nowej Zelandii. Kosztuje ponad 24 tysiące złotych.
  • W zeszłym roku na wycieczki objazdowe pojechało z Rainbow 120 tysięcy ludzi.
  • Rekordzista był na czterech wycieczkach w ciągu roku i jeszcze dwa razy wykupił pobyt wypoczynkowy. Wybrał się do Meksyku na objazd + pobyt, zwiedzał Chiny z Wietnamem, Gambię z Senegalem, a także Brazylię. Pojechał jeszcze na wczasy na Wyspy Kanaryjskie i na narty do Włoch.

Czasem korzystamy z pomocy naszych kontrahentów, czyli lokalnych biur podróży wyspecjalizowanych w organizowaniu wycieczek. Oni znają najlepiej miejscowe warunki, drogi, hotele, dojazdy, przepisy. Ruszając w drogę trzeba wiedzieć przecież nie tylko, ile kilometrów się przejedzie, ale też w jakich warunkach i ile trzeba będzie czekać na wejście do jakiegoś obiektu lub rezerwatu. Ktoś kto zamierza improwizować, nie tylko straci więcej czasu, ale wręcz może utknąć i wcale nie zobaczyć tego co planował. Na przykład ostatnio nasza grupa spotkała w jednym z rezerwatów kilkoro turystów z Polski. Nie byli wcześniej dopisani do żadnej ze zwiedzających grup i byli zaskoczeni, że nie można po prostu kupić biletu. Nie wiedzieli, że rezerwat zwiedza się wyłącznie w grupach i to po uprzednim umówieniu.

Poprzednia
1 2 3 4

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , rainbow , wycieczka objazdowa

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common