Partner strategiczny:

Linie lotnicze i lotniska

Coraz więcej skarg na linie lotnicze

marg 18-07-2018, ostatnia aktualizacja 18-07-2018 08:00

O 45 procent wzrosła rok do roku liczba wniosków o polubowne zakończenie reklamacji, które w pierwszym półroczu wpłynęły do niemieckiego Organu Arbitrażowego do spraw Przewozów Pasażerskich

Europejska przestrzeń powietrzna jest w ostatnim czasie mocno przeciążona, a to sprawia, że coraz więcej lotów jest opóźnionych lub odwołanych. Problem znajduje odzwierciedlenie w liczbie reklamacji. W pierwszym półroczu 2018 roku liczba zgłoszeń do Organu Arbitrażowego do spraw Przewozów Pasażerskich w Niemczech (Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr, SÖP) wzrosła o 45 procent rok do roku, informują niemieckie media branżowe.

W samym czerwcu było ponad 2 tysiące takich przypadków. Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie formy transportu pasażerskiego, reklamacji było 9589, czyli o 37 procent więcej niż rok wcześniej.

SÖP zajmuje się sporami nie tylko z liniami lotniczymi, ale też z przewoźnikami kolejowymi, autokarowymi i operatorami statków. Skargi na opóźnienia samolotów i pociągów stanowią największą część wszystkich spraw, przy czym ostatnio 81 procent przypada na rejsy lotnicze (rok temu 76 procent), 15 procent na pociągi, a pozostałe 4 procent na autobusy i transport miejski.

Dyrektor SÖP Heinz Klewe twierdzi, że wzrost reklamacji związany jest z nieregularnościami, które w ostatnich miesiącach pojawiły się w krajowym i europejskim ruchu powietrznym. – Pasażerowie odczuwają negatywne skutki licznych opóźnień i anulacji połączeń lotniczych i zgodnie z przepisami europejskimi żądają zadośćuczynienia finansowego – dodaje.

Powodów opóźnień jest kilka. Przewoźnicy mówią o ograniczeniach operacyjnych w ruchu lotniczym, strajkach kontrolerów, długich kolejkach do odprawy na lotniskach i częstych załamaniach pogody. Do tego dochodzą skutki zeszłorocznego upadku linii lotniczej Air Berlin. Co prawda Eurowings i easyJet przejęły większość maszyn tego przewoźnika, ale przepisanie na nowych właścicieli i przejęcie załóg trwało dłużej.

Przeczytaj więcej o:  autokar , kolej , linia lotnicza , reklamacja

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common