Partner strategiczny:

Linie lotnicze i lotniska

Kolejna linia lotnicza ogłosiła upadłość

Marzena German 02-10-2018, ostatnia aktualizacja 02-10-2018 23:10

Primera Air to trzeci europejski przewoźnik lotniczy, który w ostatnich tygodniach zakończył działalność. Wcześniej niewypłacalność ogłosiły niemiecki Small Planet i turecko-holenderski Azur Air

Primera Air zakończył działalność 2 października. Linia zarejestrowana w Danii, mająca bazę także na Litwie, latała jako przewoźnik czarterowy i niskokosztowy.

"W imieniu zespołu Primera Air chcielibyśmy podziękować wam za lojalność. W tym smutnym dniu mówimy wszystkim do widzenia" – pisze firma w oświadczeniu na swojej stronie internetowej.

Primera Air była częścią Primera Travel Group, do której należą biura agencyjne i touroperatorzy w Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii, na Islandii i w Estonii. Linia, która powstała w 2003 roku, latała jako przewoźnik czarterowy i regularny do popularnych kierunków turystycznych w Europie.

W ostatnim czasie próbowała poszerzyć zakres usług i włączyła do siatki Stany Zjednoczone, konkretnie Waszyngton i Newark, dokąd latała z Londynu. Plany obejmowały uruchomienie lotów także z Frankfurtu, Brukseli i Madrytu. W tej działalności stosowała model taniej linii lotniczej, podobnie jak robi to Norwegian Air.

Jak piszą media, firma zaczęła rozwijać się zbyt szybko, a jakość jej oferty nie była zadowalająca. Wielu klientów skarżyło się w mediach społecznościowych na obsługę, szczególnie wiosną, kiedy przewoźnik musiał podnająć samolot od National Airlines z powodu opóźnień w dostawie airbusa A321.

Problemów dostarczała też walka z konkurencją. Wiele linii, które tradycyjnie przewożą pasażerów przez Atlantyk, wcale nie było skorych do oddania biznesu, a żeby pozyskać klientów, przeceniało swoje oferty.

We wrześniu niewypłacalność ogłosiła niemiecka spółka należącej do Litwinów grupy Small Planet (należy do niej również linia czarterowa Small Planet w Polsce), chociaż mimo problemów finansowych ogłosiła, że będzie realizować wcześniejsze zobowiązania i nadal lata (czytaj: "Niemiecki Small Planet niewypłacalny"). Jak zapewnił w rozmowie z serwisem Turystyka.rp.pl dyrektor marketingu w Grupie Small Planet Simonas Bartkus, upadek niemieckiej linii nie będzie miał wpływu na działalność firmy w Polsce. Tymczasem jednak okazuje się, że polski Small Planet zamierza oddać większość z 12 leasingowanych maszyn i zostawić sobie jedynie jedną, a na sezon letni 2019 roku wynająć ponownie samoloty razem załogami.

Kilka dni temu w Niemczech działalność zakończyła także linia Azur Air, należąca do turecko-holenderskiej grupy Anex Tourism, która ma biura podróży w kilku krajach, w tym w Rosji i Niemczech. W Polsce jeden z menedżerów Anexu założył stowarzyszone z Aneksem biuro Orex Travel. Azur Air miało krótką historię - powstało w roku 2016.

Przeczytaj więcej o:  Azur Air , Primera Air , Small Planet

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common