Partner strategiczny:

Linie lotnicze i lotniska

Niemcy: Bałagan na lotniskach, jak w lecie, nie może się powtórzyć

Danuta Walewska 07-10-2018, ostatnia aktualizacja 07-10-2018 11:49

Lufthansa obiecuje zwiększyć liczbę samolotów i zatrudnić więcej pilotów, żeby utrzymać ruch w razie awarii jakiejś maszyny, a władze lotnisk, że dofinansują kontrolę ruchu lotniczego

To wszystko są obietnice niemieckiej administracji i linii lotniczych po fatalnym lecie tego roku. W piątek, 5 października, w Hamburgu spotkali się uczestnicy niemieckiego ruchu lotniczego i przedstawiciele rządu i władz miast, w których są największe lotniska. Debatowano, jak najszybciej można naprawić tę sytuację, którą określa się jako „następstwo bankructwa Air Berlin". Drugi, co do wielkości niemiecki przewoźnik zbankrutował pod koniec lata 2017 roku.

Jak przyznał prezes Grupy Lufthansa Carsten Spohr, jego linia wypłaciła tego lata ponad ćwierć miliona euro odszkodowań pasażerom.

- Nie możemy pozwolić, aby sytuacja, jakiej byliśmy świadkami minionego lata, mogła się powtórzyć. Nie pozwolę, żeby doszło do kolejnego nagromadzenia kłopotów technicznych, opóźnień rejsów i kłopotów w kontroli bezpieczeństwa - zapowiedział niemiecki minister transportu Andreas Scheuer. Wtórował mu w Hamburgu burmistrz tego miasta Peter Tschentscher: - Opóźnienia i odwołania lotów doszły do takiego poziomu, że sytuacja stała się nie do zaakceptowania.

Prezes Lufthansy nie zwala na nikogo winy. Przyznaje, że grupa linii, którą kieruje (Lufthansa, Eurowings, Austrian Airlines, Swiss, Brussels Airlines) bierze na siebie odpowiedzialność za większość letnich kłopotów w letnim ruchu lotniczym. Obiecał, że Lufthansa w największych niemieckich portach zapewni więcej samolotów z załogami i stworzy dodatkowych 600 miejsc pracy. Inwestycja ma kosztować przewoźnika 250 mln euro. Tylko same Eurowings mają otrzymać sześć dodatkowych maszyn, które wesprą ich flotę w sezonie letnim 2019 roku. Gdyby więc okazało się, że któryś rejs jest poważnie opóźniony, Eurowings wykorzysta zapasowe maszyny, aby jak najszybciej przywrócić obowiązujący rozkład lotów.

Lufthansa zapowiedziała również, że wszystkie niezbędne prace konserwacyjne zostaną wykonane w okresie zmniejszonego ruchu, czyli zimą 2018/2019.

Ale nie tylko przewoźnicy są winni letniego chaosu w niemieckim (i europejskim) lotnictwie. Wylatujący z lotnisk w tym kraju skarżą się na długie kolejki do kontroli bezpieczeństwa i brak zrozumienia ludzi obsługujących maszyny do prześwietlania bagażu, zwłaszcza kiedy zbliża się odlot samolotu. Zazwyczaj słyszą wówczas, że mogli przyjść na lotnisko wcześniej. Żeby zmniejszyć kolejki lotnisko we Frankfurcie zapowiedziało otwarcie 10 dodatkowych stanowisk bezpieczeństwa, podobne obietnice złożyły inne niemieckie porty.

Poważnym problemem są także braki kadrowe w kontroli lotów. Niewystarczająca liczba kontrolerów w wieży w Karlsruhe powodowała poważne opóźnienia w ruchu nie tylko na niebie niemieckim, ale i europejskim.

Linie lotnicze oberwały także za zbyt późne informowanie pasażerów o opóźnieniach i odwołaniach lotów. Ostatecznie zdecydowano o wprowadzeniu aplikacji na urządzenia mobilne, która pozwoli informować pasażerów o opóźnionych i odwołanych rejsach i przysługujących im prawach oraz należnych odszkodowaniach.

Przeczytaj więcej o:  Frankfurt , lotnisko , Lufthansa

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common