Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Hotele

Hotele

Pokój sam się dostroi do wymagań gościa

Aneta Gawrońska 28-12-2018, ostatnia aktualizacja 28-12-2018 13:07
Nowoczesny hotel to wyjątkowe miejsce – zaczynając od lokalizacji, charakteru budynku, jego historii do opowiedzenia
Nowoczesny hotel to wyjątkowe miejsce – zaczynając od lokalizacji, charakteru budynku, jego historii do opowiedzenia
źródło: Iliard Architecture&Management

Milenialsi zrewolucjonalizowali już rynek biur. Siedziby firm bardziej przypominają dziś domy niż miejsca pracy. Dywany, strefy relaksu, biblioteki, sale telewizyjne. Jak rynek nieruchomości, w tym hoteli, zmieni kolejna generacja – Z?

– Generacja Z to ludzie, dla których czymś oczywistym i wszechobecnym jest technologia – podkreśla Jakub Bladowski, prezes pracowni architektonicznej Roark Studio. – Ich codzienność to smartfon, tablet i media społecznościowe. Ważny jest ciągły kontakt ze światem. Są wielozadaniowi, przedsiębiorczy i jeszcze bardziej wymagający niż milenialsi. Z pewnością ich wpływ na rynek nieruchomości komercyjnych będzie znaczący – podkreśla. Niewykluczone, że nowe pokolenie w miejscu pracy będzie potrzebować nawet salek... do drzemki.

Era rankingów

Młodzi ludzie mają ogromny wpływ także na rynek hoteli. I tak oto Hilton planuje ekonomiczne obiekty pod lifestyle'ową marką Motto by Hilton.

– Tak strategiczny ruch jest podyktowany zmieniającym się profilem odbiorcy i konkurencją ze strony AiRBnB czy Bookingu, które umożliwiają najem krótkoterminowy osobom prywatnym – mówi Jakub Bladowski. – Ludzie, którzy korzystają z oferty hosteli, lubią luźną atmosferę i poznawanie turystów z innych części świata. To właśnie ten nieformalny styl podróżowania pragną odtworzyć światowe sieci. Oprócz Hiltona podobne pomysły wdrażają Marriott czy Accor. Dla młodego pokolenia niezwykle ważna jest autentyczność, co stanowi wyzwanie dla projektantów takich hoteli – podkreśla.

A Magdalena Adamus z pracowni Loft przewiduje, że śladem Hiltona pójdą inne światowe sieci i marki. – W tego rodzaju procesach prym wiodą małe autorskie hotele, jednak sieci hotelowe szybko je podchwytują – mówi.

Koncept marki Motto sieci Hilton, jak podkreśla Karol Weber, specjalista hotelarstwa, autor bloga enjoyyourstay.pl, wcale nie jest nowy. – Sieć raczej dostosowuje się do panującego trendu i poszerza ofertę – mówi. – Są już dostępne takie marki jak Generator i Selina, ta ostatnia otworzy swój pierwszy hotel w Krakowie. Marki łączą elementy hotelu z elementami charakterystycznymi dla hosteli. Oferują różne rodzaje noclegów, od prywatnych pokoi i apartamentów do wieloosobowych. Są także strefy coworkingowe i inne przestrzenie wspólne przeznaczone do odpoczynku i zabawy oraz sprzyjające integracji z innymi podróżnymi i lokalesami – opowiada. To m.in. strefa wellness, kino, biblioteka, przestrzeń, gdzie można zorganizować koncerty, warsztaty i konferencje.

Na rynku hoteli, jak mówi Jakub Bladowski, w erze rankingów i porównywarek bardzo, pożądana jest unikatowość. – Niektóre hotele położone są w wyjątkowych miejscach z pięknym widokiem, dzięki czemu łatwiej o taki efekt – podkreśla. – Przykładów jest mnóstwo: od Miami po Bali. Prawdziwe wyzwanie stoi przed projektantami obiektów, które muszą szukać wyjątkowości w ramach własnego programu funkcjonalnego. Goście oceniają obsługę, komfort, ale też wrażenia estetyczne. Jednym z najciekawszych przykładów takiego hotelu jest Aman Tokyo. Jego design jest konsekwentny i przemyślany, co wspiera model biznesowy.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  hotel

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common