Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Grecos: Podzieliliśmy się z partnerami optymizmem

Filip Frydrykiewicz 19-03-2019, ostatnia aktualizacja 19-03-2019 07:14
Wojciech Skoczyński spędził na rozmowach w greckiej strefie ITB cztery dni
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Choć touroperatorzy w kraju i za granicą mówią o spadku sprzedaży wyjazdów do Grecji, my notujemy ich wzrost, symboliczny, ale jednak – opowiada prezes biura podróży Grecos Wojciech Skoczyński

Co roku na największe targi turystyczne świata, ITB w Berlinie, przyjeżdżają tysiące menedżerów z biur podróży, hotelarzy i pośredników specjalizujących się dostarczaniu touroperatorom kontraktów na hotele wakacyjne. To ostatni moment, by uzgodnić szczegóły współpracy w najbliższym sezonie letnim, ale okazja, żeby omówić plany na kolejne lata.

Na ostatniej imprezie, trwającej od 6 do 10 marca, z czego na spotkania branżowe zarezerwowano pierwsze cztery dni, pojawiło się także wielu przedstawicieli polskiej turystyki - prezesów największych biur podróży, specjalistów od kontraktowania, od produktu, a nawet od marketingu. Udało nam się zapytać ich o efekty targowych spotkań. Wczoraj zamieściliśmy rozmowę z prezesem Itaki Mariuszem Jańczukiem („Itaka: To może być całkiem niezły sezon"). Dzisiaj spotkanie z prezesem Grecosa Wojciechem Skoczyńskim.

Filip Frydrykiewicz: Spędził pan na targach trzy dni wypełnione spotkaniami, rozmowami, negocjacjami. To musiało być męczące, ale teraz widzę, że jest pan odprężony, uśmiechnięty. Z czym pan wyjeżdża z Berlina?

Wojciech Skoczyński: Odbyliśmy rozmowy z partnerami o optymalizacji produktu na najbliższe lato, chodziło o dostosowanie zawartych wcześniej umów do sytuacji handlowej, która jest dosyć ciekawa, i która odbiega od tego co pamiętamy z lat minionych.

Czyli?

W Polsce i na innych europejskich rynkach Grecja cieszy się mniejszym powodzeniem niż przed rokiem. Widać spadki sprzedaży wakacyjnych wyjazdów. Tymczasem Grecos notuje nieznaczny wzrost rezerwacji, chociaż na niektórych kierunkach greckich mamy bardzo silne wzrosty, a na innych dosyć spore spadki. Nie będę tego rozwijać, bo nie chciałbym konkurentom podpowiadać, gdzie szukać sukcesu. Ale per saldo daje to wzrost w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku. Nasze wyniki są więc pokrzepiające i jesteśmy z nich bardzo zadowoleni.

Tym bardziej, że po upadku czarterowej linii lotniczej Small Planet musieliśmy przebudować zasadniczo nasz program lotniczy, co było zadaniem niełatwym. Uzyskanie slotów na niektórych lotniskach, szczególnie w chodliwe dni, czyli w piątki, soboty i niedziele, to jest sztuka. Nam się to udało. Niemalże perfekcyjnie dopasowaliśmy godziny wylotów do naszych potrzeb. Chociaż zawsze gdzieś coś jeszcze można lepiej ułożyć i temu służyły też nasze spotkania na targach.

Więcej: "Grecos skompletował flotę (samolotów) na wakacje".

Naszym optymizmem podzieliliśmy się z partnerami. Było im to potrzebne w kontekście ogólnie słabszych rezerwacji z Europy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych rozmów, z tej optymalizacji. Wszystko poszło sprawnie.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , Grecos , ITB , Mitsi

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja