Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Prezes Neckermanna: Agenci zauważyli, że się zmieniamy i chcą nas sprzedawać

Filip Frydrykiewicz 25-03-2019, ostatnia aktualizacja 25-03-2019 07:05
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Sprzedaż wycieczek w biurze podróży Neckermann wzrosła rok do roku o 50 procent. Na targach w Berlinie jej prezes, Maciej Nykiel, zamawiał więc na lato dodatkowe hotele i pokoje

Co roku na największe targi turystyczne świata, ITB w Berlinie, przyjeżdżają tysiące menedżerów z biur podróży, hotelarzy i pośredników specjalizujących się dostarczaniu touroperatorom kontraktów na hotele wakacyjne. To ostatni moment, by uzgodnić szczegóły współpracy w najbliższym sezonie letnim, ale okazja, żeby omówić plany na kolejne lata.

Na ostatniej imprezie, trwającej od 6 do 10 marca, z czego na spotkania branżowe zarezerwowano pierwsze cztery dni, pojawiło się także wielu przedstawicieli polskiej turystyki - prezesów największych biur podróży, specjalistów od kontraktowania, od produktu, a nawet od marketingu. Udało nam się zapytać ich o efekty targowych spotkań. Zobacz:

„Itaka: To może być całkiem niezły sezon".

"Grecos: Podzieliliśmy się z partnerami optymizmem".

Dzisiaj relacja prezesa Neckermann Polska Macieja Nykiela.

Filip Frydrykiewicz: Pierwszy raz widzę pana na targach.

Maciej Nykiel: Na ITB bywam od 20 lat, ale to pierwsze moje targi odkąd objąłem funkcję prezesa spółki Neckermann Polska.

Czytaj: "Nykiel: Neckermann ma być liderem dobrej jakości wakacji. To moje zadanie".

Źle się wyraziłem, pierwszy raz spotykam w Berlinie szefa polskiego Neckermanna. Przyjeżdżają tu prezesi i dyrektorzy Itaki, TUI, Rainbowa, Corala Travel, Grecosa, Eximu Tours i przynajmniej kilku jeszcze mniejszych biur podróży. Pański poprzednik nie miał zwyczaju osobiście odwiedzać tej imprezy.

Potrzeba osobistego przypilnowania biznesu zawsze istnieje. Nawet, jeśli działa się w dobrze zorganizowanej strukturze. Rolą CEO (ang. chief executive officer, dyrektor generalny - red.) jest osobiste zaangażowanie. A targi w Berlinie są wyjątkową okazją, żeby spotkać się z partnerami, a także poznać opinie o sytuacji i trendach w Europie.

Rzeczywiście, spotkałem tu kilku kolegów z innych polskich biur. Nie ma chyba innej okazji w roku – poza dwoma konferencjami organizowanymi przez pańską redakcję - żeby się spotkać w takim gronie. Chociaż oczywiście nie mamy tu czasu na pogawędki, raczej na konwencjonalne powitania. Widać, że branża żyje, że wiele się dzieje.

Jakie spotkania ma pan na targach?

Mamy dwa cele – krótko- i długoterminowy. Ten pierwszy dotyczy najbliższego sezonu, czyli lata 2019, dodajemy to czego nam brakuje lub co już wyprzedaliśmy mocno. Mamy w tym roku bardzo silne otwarcie w ramach First Book (First Book to znak towarowy zarejestrowany przez Thomasa Cooka, właściciela Neckermanna – red.), bardzo dobre wypełnienie programu na niektórych kierunkach.

O jakie kierunki chodzi?

Potrzebowaliśmy jeszcze na najbliższe lato więcej produktu na Turcję, Grecję i Egipt. Na targach domykamy kontraktowanie.

A ten długoterminowy cel?

To zima 2019/2020, lato 2020 roku i kolejne sezony.

O ile w wypadku lata 2019 dogadujemy się bezpośrednio z hotelarzami, którym wcześniej sygnalizowaliśmy nasze potrzeby, o tyle w kwestii kolejnych sezonów opieramy się na tym, co przygotowali menedżerowie kontraktujący z centrali Thomasa Cooka. Im przedstawiamy nasze przewidywane potrzeby.

Statystyki z wczesnej sprzedaży pokazują, że raczej trudno touroperatorom o wzrost. A pan przyjechał zakontraktować kolejne hotele. Czyżby pierwotnie zaprojektował pan program Neckermanna na najbliższe wakacje zbyt asekuracyjnie?

Projekcja była ostrożna po doświadczeniach poprzedniego lata, które, jeśli chodzi o wynik finansowy, nam nie wyszło. Ale mamy bardzo mocny First Book – na koniec lutego ponad 50 procent i to przy lepszej niż przed rokiem marży, a pamiętajmy, że o tej porze rok temu marże były jeszcze naprawdę dobre. Niektóre hotele – i to te na gwarancjach - mamy już wyprzedane, stąd potrzeba dodania do naszej oferty miejsc. Sprzedaż idzie tak szybko, że można nieco odważniej pomyśleć o niektórych destynacjach.

Czy łatwo o te miejsca?

To zależy, są kierunki, które trzymają wysokie ceny, bo mają większość hoteli wyprzedanych, w niektórych nawet overbookingi. Do nich należy Majorka. Ale są też kierunki, które mogą jeszcze duże liczby klientów zaabsorbować – należą do nich Turcja, chociaż z lipcem i sierpniem jest już tam gorzej, Bułgaria i Egipt.

Kupujemy po dobrych cenach, korzystamy z tego, że inni polscy touroperatorzy poredukowali swoje programy, czyli oddawali hotelarzom pokoje. Można je teraz dostać z cenami last minute. Dotyczy to głównie Albanii i Grecji. Zresztą nie tylko Polacy zrzucają miejsca, ale też touroperatorzy z innych rynków. Szczególnie Rosjanie, którzy znani są z tego, że wcześniej bardzo dużo ich biorą, a potem dużo oddają.

Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , Maciej Nykiel , neckermann

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common