Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

TUI: W trzy lata potroiliśmy biznes w Polsce

Filip Frydrykiewicz 10-07-2019, ostatnia aktualizacja 10-07-2019 13:31
W konferencji w hotelu Radisson Blu wzięli udział Martin Riecken (z lewej), rzecznik kocernu, Marek Andryszak i Marcin Dymnicki
W konferencji w hotelu Radisson Blu wzięli udział Martin Riecken (z lewej), rzecznik kocernu, Marek Andryszak i Marcin Dymnicki
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

W tym roku przegonimy Itakę i będziemy największym touroperatorem w Polsce. To oznacza, że co trzeci klient biura podróży będzie naszym klientem – ogłosili na konferencji prasowej prezesi TUI Deutschland i TUI Poland

Marek Andryszak, prezes TUI Deutschland (w strukturze koncernu podlega mu rynek polski) i Marcin Dymnicki, prezes TUI Poland, wystąpili wspólnie na konferencji prasowej w Warszawie. Podsumowali na niej ostatnie trzy lata działalności polskiej spółki. W tym czasie z trzeciego miejsca pod względem liczby klientów awansowała ona najpierw na drugie miejsce, wyprzedzając Rainbowa, a w tym roku sięgnie po tytuł największego touroperatora. Chociaż, jak przyznaje Dymnicki, na razie tylko w liczbie obsłużonych klientów. Nie jest bowiem jeszcze jasne, czy uda jej się wyprzedzić pierwszą pod tym względem Itakę, także w wielkości przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych.

Zobacz ranking biur podróży

Jak mówił Dymnicki, w tym roku jego firma planuje wysłać na zagraniczny wypoczynek 950 tysięcy osób. O 110 tysięcy więcej niż w roku 2018. Itaka miała tymczasem w zeszłym roku 915 tysięcy klientów. - Przychodami prawdopodobnie zrównamy się z Itaką, sięgną one 2,5 miliarda złotych (TUI miał w 2018 r. 2,2 mld, a Itaka 2,5 mld złotych - red.)

Dymnicki opiera swoje wyliczenia na założeniu, że jego firma urośnie w tym sezonie kilkanaście procent. Ocenia zarazem, że cały rynek turystyki czarterowej nie tylko nie osiągnie takiego wyniku, ale wręcz może mieć 5 procent spadku, licząc rok do roku.

Szybsze wzrastanie w liczbie klientów niż w przychodach Dymnicki tłumaczy niższymi cenami niż ma konkurencja i tańszymi kierunkami, w których jest mocniejszy. - U nas duży udział mają w tym roku Turcja i Bułgaria, czyli te tańsze, a Itaka jest mocniejsza w Hiszpanii i Grecji – mówi.

Dominują Turcja, Grecja, Hiszpania

W tym roku w TUI najlepiej sprzedają się takie kierunki jak Turcja, Grecja, Hiszpania, Bułgaria i Egipt. Najmocniej rosną Turcja – o 50 procent, Tunezja – o 40 procent, Egipt – o 30 procent i Bułgaria – o 20 procent. Na podobnym poziomie do zeszłorocznego pozostają Grecja i Hiszpania.

TUI liczy też na lepszy wynik finansowy niż w zeszłym roku, kiedy to zarobił netto 33 miliony złotych. - Musimy jednak pamiętać, że w naszym biznesie wiele zależy od czynników, na które nie mamy wpływu, jak ceny ropy, kurs walut czy dostępność samolotów. Bankructwo w zeszłym roku linii czarterowej Small Planet, w której mieliśmy dobre ceny i dużą część naszych pojemności, spowodowało, że w tym roku tuorperatorzy mają – jak oceniam - o jedną, dwie maszyny mniej do dyspozycji, co siłą rzeczy oznacza dla nas wyższe ceny – wyjaśnia.

TUI Poland prowadzi już od kilku tygodni sprzedaż przyszłych wakacji, czyli sezonu 2020. - Nadal widać wyraźny wzrost zainteresowania klientów Turcją. Co druga rezerwacja dotyczy tego kraju. Zdarzają się sytuacje, które nas samych zaskakują, na przykład wczoraj sprzedaliśmy kilkaset wyjazdów na październik 2020 roku. Przyznam, że sam nie wiem, co będę robił w październiku przyszłego roku – relacjonował Dymnicki.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , TUI Deutschland , TUI Poland

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common