Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Thomas Cook chce większej kontroli nad hotelami

Marzena German 11-09-2019, ostatnia aktualizacja 11-09-2019 07:14
źródło: materiały prasowe

Około 85 procent hoteli marek własnych Thomasa Cooka to franczyzy, a jedynie 15 procent obiektów zarządzanych jest bezpośrednio przez koncern. Firma chce zmienić te proporcje

Pod ośmioma markami należącymi do Thomasa Cooka działa 200 obiektów, które łącznie mają 40 tysięcy pokojów. Są to sieci Sentido, Casa Cook, Cook's Club, Sunwings, Sunprime, Aldiana, Sunconect i Smartline. Około 85 procent z nich prowadzonych jest na podstawie umów franczyzy, a jedynie 15 procent zarządzanych bezpośrednio przez Cooka.

W rozmowie z niemieckim magazynem branżowym „FVW" dyrektor odpowiedzialny za hotele w koncernie, Enric Noguer, mówi, że firma zamierza zmienić te proporcje. Jego zdaniem - a jest on doświadczonym hotelarzem, zanim w zeszłym roku dołączył do Thomasa Cooka, pracował w Iberostarze i w TUI - dobry układ to 30 procent obiektów własnych i 70 procent franczyzowych. Zbyt wiele hoteli samodzielnych oznaczałoby bowiem konieczność poszerzenia struktur organizacyjnych w firmie.

Zobacz też: "Thomas Cook rozwija sieć hoteli w Hiszpanii".

Noguer dodaje, że Cook zamierza zwiększyć udział należących do niego touroperatorów w sprzedaży wakacji w tych hotelach. Co prawda około 70 procent z nich dostępnych jest na wyłączność u organizatorów będących częścią koncernu, ale, jak się okazuje, wykorzystują one jedynie 50 procent z 10 milionów nocy sprzedawanych rocznie. Pozostałą część dystrybuują portale typu Booking.com czy Expedia, strony własne obiektów, linia lotnicza Condor i obcy touroperatorzy.

- Oczywiście w niektórych kanałach możemy osiągnąć ceny lepsze niż u organizatorów należących do Thomasa Cooka, ale nie zapewniają nam one obłożenia, jakiego byśmy sobie życzyli przez cały rok. Mogą je zapewnić jedynie biura podróży - mówi Noguer. I dodaje, że obecnie 1,2 miliona z 10 milionów klientów Cooka rocznie zatrzymuje się w hotelach koncernu, a to oznacza, że potencjał rozwoju w tym zakresie jest nadal duży.

Także prezes Thomasa Cooka w Niemczech, Stefanie Berk, jest zainteresowana zwiększeniem tego wskaźnika, bo, jak podkreśla, we własnych obiektach touroperator może realizować swoje pomysły na dobrą ofertę. A doświadczenia wakacyjne w 80 procentach zależą od wrażeń z hotelu.

Odnosząc się do wielkości sieci, Noguer odchodzi od planu swojego poprzednika, zakładającego powiększenie liczby obiektów do około 300, i redukuje ją do 250 w roku 2022.

Zobacz: "Thomas Cook: Cel - 250 hoteli własnych marek".

Przeczytaj więcej o:  hotel , Thomas Cook

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common