Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Biura Podróży

Biura Podróży

Neckermann sprzedaje wycieczki w warszawskim Blue City

Filip Frydrykiewicz 02-08-2019, ostatnia aktualizacja 02-08-2019 20:36
Żółtą wstęgę - w kolorze neckermannowskiego serca - przeciął prezes Maciej Nykiel
Żółtą wstęgę - w kolorze neckermannowskiego serca - przeciął prezes Maciej Nykiel
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Piąte w tym roku, a 20 w ogóle, własne biuro sprzedaży otworzył dzisiaj Neckermann. Nowy lokal mieści się w warszawskim centrum handlowym Blue City

Prezes biura podróży Maciej Nykiel przeciął symboliczną wstęgę w obecności współpracowników, pracowników nowego biura i dziennikarzy. Był tort, wino musujące i owoce.

Nykiel zachwalał Blue City jako jedno z czterech najważniejszych centrów handlowych w kraju, wyróżniające się sklepem Ikea, kinem Helios (obraz 4K) i największym fitnessem w Polsce.

Lokal Neckermanna liczy 69 metrów kwadratowych. Zatrudnione są tu trzy osoby, przeniesione z innych punktów, żeby na starcie klientów obsługiwali doświadczeni sprzedawcy. Jeśli będzie trzeba, będzie można dodać jeszcze dwóch pracowników. Na tej samej kondygnacji (-1) mieszczą się też biura trzech innych touroperatorów, a w sumie w Blue City są ich cztery i jedno sieci agencyjnej.

Biuro w Blue City jest piątym sklepem touroperatora otwartym w tym roku, ale nie ostatnim. Wcześniej Neckermann otworzył cztery własne salony – w Kaliszu przy ul. Złotej 1, w Sieradzu w Galerii Sieradzkiej, w Poznaniu w centrum handlowym Stary Browar i w Warszawie przy ul. Półwiejskiej 42. Przygotowuje otwarcie kolejnych pięciu lokali. Prezes nie chciał jednak ujawnić ich adresów.

Nykiel nie ukrywa natomiast, że chciałbym mieć biura własne w każdym ważniejszym centrum handlowym w kraju (warunek: długie godziny otwarcia). Zgłosił w wielu z nich swoje zainteresowanie przejęcia lokalu, gdyby któryś się zwolnił lub gdyby powstał dodatkowy poprzez podział jakiegoś większego. Jest też zainteresowany lokalami przy głównych ulicach handlowych i przy placach w większych miastach. Pytany, ile sklepów chciałby jeszcze otworzyć, odpowiada, że "nie ma liczby końcowej".

Kiedy przyszedłem do Neckermanna (maj zeszłego roku - red.) miał on tysiąc punktów sprzedaży, wszystkich razem. Niemal podwoiłem tę liczbę. Mamy teraz 1800 agentów, 65 agentów współpracujących z nami na zasadach tzw. omnichannel, 21 franczyzobiorców i 20 salonów własnych. 60 procent sprzedaży przechodzi przez ręce agentów, a 40 procent przez własne kanały dystrybucji - wyjaśnia.

I dodaje, że jego firma jest lojalna wobec agentów turystycznych, bo kiedy otwiera własny salon, nie zabiera umowy agentowi w tym samym centrum handlowym. - W ogóle nie stawiamy agentom żadnych warunków, nie narzucamy limitów, nie każemy wpłacać depozytów, nie stosujemy kar - podkreśla.

Czytaj też: "Neckermann odkrywa się przed agentami turystycznymi".

Otwarcie biura było okazją do podsumowania sprzedaży w Neckermannie. - Lipiec wyprzedał się fantastycznie, podobnie niewiele ofert zostało na pierwsze trzy tygodnie sierpnia. Ale na koniec miesiąca, na wrzesień i na październik dostępna jest jeszcze pełna oferta, można wybierać w kierunkach i hotelach – mówi Nykiel. Popyt był tak obiecujący, że Neckermann na początku lipca dokupił u innych touroperatorów i w GTS-ie (firmie oferującej mniejszym biurom podróży miejsca w czarterach) kilkaset miejsc w samolotach do Bułgarii. A na drugą połowę października dodał jedną rotację samolotu na Kretę.

Dokąd najchętniej podróżują w tym roku klienci Neckermanna? - Na pierwszym miejscu jest Grecja, a za nią Bułgaria, Turcja i Majorka – wymienia prezes.

Nykiel jest też zadowolony ze sprzedaży imprez narciarskich na zimę. - W terminie ferii zimowych, świąt Bożego Narodzenia i sylwestra zarezerwowanych jest już 50 procent ofert – opowiada. - Dziewięć dni temu rozpoczęliśmy też sprzedaż przyszłorocznych wakacji. W systemach rezerwacyjnych są już dostępne wszystkie kierunki i jakieś 80 procent hoteli. Jestem zachwycony poziomem sprzedaży. Najchętniej rezerwowane są Kreta, Warna, Burgas, Majorka, Antalya i Chorwacja. Ta ostatnia w ramach dojazdu własnego - wyjaśnia.

Jak podsumowuje, rok obrachunkowy, który w jego firmie kończy się we wrześniu, przyniesie Neckermannowi „lekki" wzrost liczby klientów i przychodu, za to dużą poprawę rentowności (zeszły rok biuro zamknęło stratą wielkości 12,3 miliona złotych, przy 203,5 miliona przychodu), wynikającą między innymi ze zmniejszenia kosztów funkcjonowania firmy.

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , neckermann

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common