Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Hotele

Hotele

Hotel rozproszony nad Adriatykiem

aig 24-07-2019, ostatnia aktualizacja 24-07-2019 15:23
 Bartłomiej J. Gawron, prezes Manturo Hotels
Bartłomiej J. Gawron, prezes Manturo Hotels
źródło: materiały prasowe

Manturo Hotels pod marką Solycamp planuje w Chorwacji budowę hotelu z mobilnymi apartamentami.

Pierwsi klienci z oferty marki hotelu rozproszonego Solycamp w wybranych topowych resortach kempingowych w Chorwacji będą mogli skorzystać już za rok - zapowiada inwestor. - To, co będzie wyróżniało hotel rozproszony tworzony przez Manturo Hotels, to - oprócz wysokiego standardu, aplikacji mobilnej i ujednoliconego dla wszystkich apartamentów systemu rezerwacji i płatności - szeroki zakres usług dodatkowych. Docelowo ma to być m.in. sprzątanie na życzenie, śniadania do apartamentu, room service, dostęp do pobliskich kwiaciarni, pralni, restauracji czy atrakcji turystycznych ze specjalnymi zniżkami.

Hotel rozproszony nie ma jednego adresu, tworzą go mieszkania i domy położone nawet po całej miejscowości.

- Od kilku lat uważnie śledzimy rozwój resortów kempingowych w basenie Morza Śródziemnego i widać wyraźnie, że będą one zyskiwały na znaczeniu - mówi cytowany w komunikacie Bartłomiej J. Gawron, prezes Manturo Hotels. - Pomimo cen porównywalnych z hotelowymi nie powstała jeszcze marka hotelowa będąca operatorem na terenie resortu kempingowego. Praktycznie dotychczas cała branża bazuje na produkcie turystycznym i noclegowym. Przeprowadziliśmy analizy, z których wynika, że coraz więcej klientów, wybiera resorty kempingowe zamiast nadmorskich resortów hotelowych, ze względu na bliskość z naturą i dostępem do znacznie większej ilości atrakcji. Jednak tego. co im brakuje to standard obsługi hotelowej i dostęp do wyselekcjonowanych usług. Model hotelu rozproszonego wspierany nowoczesną technologią i usługami znanymi z aplikacji mobilnych, jest na to doskonałą odpowiedzią.

Prezes przypomina dane Eurostatu dotyczące 28 krajów: sprzedane noclegi w resortach kempingowych stanowią 13,8 proc. całego europejskiego rynku turystycznego. Eurostat szacuje, że w EU znajduje się 26 tys. kempingów z ok. 10 mln miejsc noclegowych. 30 proc. znajduje się we Francji, 15 proc. we Włoszech, 4,5 proc. w Chorwacji.

- Dzięki koncepcji hotelu rozproszonego możemy zaoferować nową jakość wypoczynku w segmencie rynku turystycznego, który należy do najbardziej perspektywicznych w Europie - mówi Mariusz Raban, dyrektor operacyjny, związany z branżą turystyczną od niemal 20 lat. - Chorwacja, od której zaczynamy budowę naszej sieci, to najszybciej rosnący rynek turystyczny w Europie. Planujemy że w przyszłości nasza marka hotelowa Solycamp by Manturo będzie obecna także we Włoszech i Francji.

Dodaje, że część apartamentów powstanie dzięki koncepcji inwestycyjnej M-Condo. Od klasycznej koncepcji condo ma ją odróżniać mniej formalności. Inwestor mówi o rentowności 9 proc. w skali roku, a właściciel mógłby spędzić w swoim apartamencie nawet dwa tygodnie.

- Koncepcja hotelu rozproszonego i apartamentu mobilnego jest bardzo elastyczna i wprost stworzona pod model znany choćby z condohoteli - komentuje prezes Manturo Hotels. - Nie musimy planować dużej inwestycji, czyli jednego dużego budynku i ponosić koszty budowy części wspólnych. W naszym modelu możemy się rozwijać w oparciu o autonomiczne, wolnostojące apartamenty, których liczbę i lokalizację możemy niemal dowolnie modyfikować i skalować wraz z rozwojem sieci. Chcemy, by nasza marka hotelowa wyróżniała się oprócz komfortu i usług znanych z pięciogwiazdkowych hoteli również zastosowaniem nowoczesnych technologii, co na tym rynku również będzie dużą przewagą konkurencyjną.

Manturo Hotels chce być operatorem dysponującym ponad 2 tys. mobilnych apartamentów w modelu hotelu rozproszonego.

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common