Partner strategiczny:

Biura Podróży

Thomas Cook sprzeda swoją linię lotniczą?

p.r. 08-02-2019, ostatnia aktualizacja 08-02-2019 08:16
źródło: materiały prasowe

Najstarsze na świecie biuro podróży zamierza sprzedać dochodową linię lotniczą Condor, aby pozyskać gotówkę i walczyć o poprawę sytuacji po fatalnym 2018 roku, a spodziewa się trudnych czasów

Thomas Cook wypadł bardzo źle w ubiegłym roku. Firma dwa razy ogłaszała obniżenie przewidywanego zysku i mówiła o konieczności zdobycia pieniędzy. Brytyjska grupa o kapitalizacji rynkowej 540 mln funtów, ale z długiem netto 1,6 mld funtów twierdziła, że zamiast emisji akcji z prawem poboru rozważy inne możliwości dobycia funduszy.

Czytaj też: "Thomas Cook zaciska pasa i szuka większych marż".

- Thomas Cook nie musi być bezpośrednim właścicielem linii lotniczej, aby odnosić sukcesy jako firma zapewniająca wakacje, wystarczy że będzie mocno powiązana z nią, żeby zapewnić klientom usługi, jakich potrzebują w zakresie podróży — mówi prezes Peter Fankhauser. Dodaje, że sprawa jest na wstępnym etapie, zostaną wzięte pod uwagę różne rozwiązania. Ewntualna sprzedaż linii lotniczej umożliwi zwiększenie inwestycji w hotele, poprawę cyfrowej oferty sprzedaży i dalsze oszczędności kosztów.

Linia lotnicza, której działalność wypada znacznie lepiej od działalności touroperatorskiej koncernu, składa się z Condora i działów brytyjskiego, skandynawskiego i hiszpańskiego. Ma 103 samoloty, w 2018 r. osiągnęła obroty 3,5 mld funtów i zwiększyła zysk operacyjny o 37 procent, do 129 milionów. Jej samoloty startują z Gatwick, Stansted, Manchesteru, Frankfurtu i Monachium.

Analitycy z Credit Suisse stwierdzili, że easyJet może być zainteresowany slotami (działkami czasowymi startu i lądowania) Thomasa Cooka na lotniskach w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, a także flotą airbusów. Z kolei w gronie firm, które mogą być zainteresowane zakupem wymieniają Lufthansę, IAG i Ryanaira. Uważają, że Condor może kosztować 1,8 — 3,2 mld funtów — pisze Reuter.

Firma poczyniła postępy w zarządzaniu podstawowymi kosztami, zmniejszyła moce przewozowe, aby podwyższyć ceny, ale rezerwacje na lato świadczą o niepewności konsumentów zwłaszcza brytyjskich: zmalały o 12 procent mimo że ceny wzrosły niewiele. Rezerwacje na zimę w ubiegłym roku też były gorsze z powodu upalnego lata, mniej klientów chciało wyjeżdżać, a to spowodowało spadek średniej ceny sprzedaży o 10 procent.

Sytuacja w firmie świadczy o poważniejszych problemach w sektorze. Konkurencyjne biuro TUI obniżyło prognozę zysku w bieżącym roku finansowym, bo również odczuło skutki dobrej pogody latem, linia dla urlopowiczów Germania zbankrutowała, Ryanair poinformował o pierwszej stracie kwartalnej od 2014 r., a Norwegian ograniczył plany zwiększenia mocy przewozowych.

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , Condor , linia lotnicza , Thomas Cook

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common