Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Inni przewoźnicy

Inni przewoźnicy

PKL zapowiadają modernizację swoich ośrodków

nek 17-06-2019, ostatnia aktualizacja 17-06-2019 13:18
źródło: materiały prasowe

Polskie Koleje Linowe zaprezentowały dziś w ośrodku na Kasprowym Wierchu strategię rozwoju i wieloletni program inwestycyjny o wartości ponad 400 milionów złotych

PKL to najstarszy i największy operator kolei i wyciągów górskich, właściciel siedmiu ośrodków w Tatrach i Beskidach, w tym na Kasprowym Wierchu, Gubałówce i Jaworzynie Krynickiej. W grudniu 2018 roku fundusz infrastrukturalny, którym częściowo zarządza Polski Fundusz Rozwoju (PFR), pośrednio zakupił 99,77 procent akcji PKL.

- PFR jest długoterminowym inwestorem, zainteresowanym rozwojem infrastruktury narciarskiej i turystycznej przy zachowaniu naturalnych walorów środowiskowych i we współpracy z lokalną społecznością - mówi prezes PFR Paweł Borys, cytowany w komunikacie PKL.

- Zaprezentowany dziś program inwestycji o wartości ponad 400 milionów złotych, największy w historii PKL, ma zwiększyć atrakcyjność turystyczną wielu ośrodków w Tatrach, Bieszczadach i Beskidach. Jestem przekonany, że inwestycje przy przewidywanym wzroście popytu na usługi turystyczne w Polsce na poziomie 10 procent rocznie do 2021 roku przyczynią się także do wzrostu skali działalności i wartości PKL - prognozuje Paweł Borys.

- Polskie Koleje Linowe są w bardzo dobrej kondycji finansowej. Zysk EBITDA wynosi prawie 60 milionów złotych. Spółka jest przygotowana do realizacji planu inwestycyjnego przy wsparciu PFR - dodaje Patryk Białokozowicz z zarządu PKL.

Program inwestycji obejmuje lata 2019-2025. W tym czasie wszystkie ośrodki PKL mają „zyskać nową jakość i znacznie podwyższyć atrakcyjność oferty turystycznej regionów". W planach jest między innymi budowa tras narciarskich oraz modernizacja kolei i ośrodków hotelowo-gastronomicznych.

W rejonie Kasprowego Wierchu planowana jest kompleksowa modernizacja infrastruktury na trasie Goryczkowej, w tym wymiana dwuosobowej kolei krzesełkowej z 1963 roku na nowoczesną czteroosobową wraz z korektą jej przebiegu. Inwestycja ta ma zostać zrealizowana do 2023 roku, a jej koszt szacowany jest na około 60 milionów złotych. Spółka planuje również modernizację budynków kolei głównej, która ma zapewnić swobodny dostęp do ośrodka osobom niepełnosprawnym, zwiększyć przestrzenie widokowe, poprawić organizację ruchu i usprawnić obsługę turystów.

Czytaj też: "Aplikacja do zwiedzania Tatr drugi raz nagrodzona".

Na Gubałówce PKL odświeżą budynek stacji dolnej oraz zbudują w jej sąsiedztwie regionalną restaurację, a także przebudują restaurację przy górnej stacji. Koszt tej inwestycji, zaplanowanej na lata 2021-2023, to około 25 milionów złotych.

W latach 2021-2022 za około 10 milionów złotych spółka zmodernizuje infrastrukturę turystyczną Butorowego Wierchu. Kolej krzesełkowa z lat 60. XX wieku działa tam obecnie tylko w szczycie sezonu letniego. Na Butorowym Wierchu stanie wieża widokowa o wysokości 45 metrów z dwoma tarasami widokowymi, a także budynek techniczny kolei i restauracja. Spółka weryfikuje także plany wymiany kolei linowej i stworzenia dodatkowych atrakcji.

W planach PKL dotyczących Jaworzyny Krynickiej na lata 2022-2023 jest budowa nowej kolei krzesełkowej „Izwór" o długości około kilometra. Kolejne inwestycje obejmą wymianę orczyków na koleje krzesełkowe, a także rozbudowę infrastruktury hotelowo-gastronomicznej w rejonie dolnej stacji. Łączny koszt tych przedsięwzięć to około 100 milionów złotych.

Z kolei na Palenicy PKL chcą wybudować w 2024 roku kolej gondolowo-krzesełkową do Przystani Flisackiej i trasę narciarską z system naśnieżania. Prognozowany koszt to ponad 40 milionów złotych.

Zobacz też: "Koleje linowe uczą odpowiedzialności w górach".

Nad Jeziorem Solińskim, odwiedzanym przez 1,4 miliona turystów rocznie, spółka wybuduje kolej gondolową i wieżę widokową, aby „jeszcze lepiej wyeksponować walory tego miejsca". Możliwa data realizacji tej inwestycji to 2022 rok, a jej koszt to około 60 milionów złotych.

Spółka zapowiada, że nie zapomni o mniejszych ośrodkach, to jest Górze Parkowej, Mosornym Groniu i Górze Żar, w których zmodernizuje koleje i obiekty gastronomiczne.

Przeczytaj więcej o:  koleje linowe , PKL

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common