Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Hotele własne i rejsy napędzają rozwój TUI

Grażyna Szypuła 16-05-2017, ostatnia aktualizacja 16-05-2017 08:20

O 8,2 procent wzrosły obroty w Grupie TUI w pierwszej połowie roku rozliczeniowego. Mimo różnych turbulencji, zysk na koniec roku ma być zgodny z wcześniejszymi zapowiedziami

Podsumowanie pierwszego półrocza w Grupie TUI pokazało wzrost zarówno po stronie obrotu jak i zysku operacyjnego. Obrót urósł rok do roku o 8,2 procent, do 6,69 miliarda euro, zysk zwiększył się zaś o 6,3 procent (EBITA) do minus 193,3 miliona euro. – Przebudowa koncernu idzie pełną parą, a hotele własne i rejsy wycieczkowe są głównymi motorami rozwoju. Potwierdzamy prognozę finansową, chcemy w tym roku zwiększyć zysk operacyjny o co najmniej 10 procent – mówi Friedrich Joussen, prezes Grupy TUI.

Jego zdaniem udział przychodów z hoteli własnych i rejsów sięgnie w wyniku rocznym około 50 procent. W najnowszym podsumowaniu do wyników dołączone zostały Blue Diamond Hotels, które należą do kanadyjskiej firmy Sunwing (TUI Group ma w niej 49 procent udziałów) i  Thomson Cruises.

Szef TUI podaje, że w sprzedaży oferty letniej liczba klientów wzrosła o 4 procent, a obrót o 8 procent. Dużym zainteresowaniem cieszą się Grecja, Hiszpania, Wyspy Zielonego Przylądka, Cypr i dalekie kraje, szczególnie Karaiby. Popyt na wakacje w tych krajach równoważy spadek związany z rezygnacją klientów z wyjazdów do Turcji i Egiptu.

Touroperator podkreśla, że na normalną o tej porze roku stratę wpływ miały także wahania kursów i późno przypadające święta wielkanocne. Wynik został też obciążony przestojami w lotach, do których doszło jesienią 2016 roku (kiedy personel latający TUI fly częściowo zawiesił pracę na tydzień), a także opóźnieniami w dostawie samolotów i wysokimi kosztami wynagrodzeń w Wielkiej Brytanii. W krajach północnych pojawiły się też wysokie wydatki marketingowe związane z wprowadzeniem marki TUI, nie bez znaczenia dla wyniku było też małe zainteresowanie wyjazdami do Turcji i Egiptu. Także w regionie centralnym (Niemcy, Austria, Szwajcaria i Polska) na wynik finansowy wpłynęły przestoje w lotach, koszty napraw w liniach lotniczych i późne święta wielkanocne. Udało się natomiast poprawić sprzedaż bezpośrednią i internetową.

W trwającym roku rozliczeniowym zaoszczędzono kolejne 10 milionów euro dzięki fuzji TUI AG i TUI Travel, do której doszło w 2014 roku.

Przeczytaj więcej o:  touroperator , TUI

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common