Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

PIT: Turyści są dobrze chronieni

Kinga Popiołek 18-05-2017, ostatnia aktualizacja 18-05-2017 17:32
Od lewej: Małgorzata Karwat z rady naczelnej PIT, prezes PIT Paweł Niewiadomski, zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Izabela Stelmańska, rzecznik prasowa PIT Marzena Markowska i Miłosz Krawczy twórca
Od lewej: Małgorzata Karwat z rady naczelnej PIT, prezes PIT Paweł Niewiadomski, zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Izabela Stelmańska, rzecznik prasowa PIT Marzena Markowska i Miłosz Krawczy twórca "Turystyki bez barier".
źródło: archiwum prywatne
autor: Kinga Popiołek

O Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym, kondycji biur podróży, barierach, jakie pokonują niepełnosprawni turyści, i zasadach dla rodziców wysyłający dzieci na wypoczynek opowiadała Polska Izba Turystyki na konferencji dla dziennikarzy

- Zorganizowaliśmy konferencję, żeby przypomnieć klientom biur podróży, że w tym sezonie wyjazd z profesjonalnym organizatorem turystyki jest wyjątkowo bezpieczny, i żeby uświadomić im, jak ścisła jest ochrona, którą zyskali dzięki Turystycznemu Funduszowi Gwarancyjnemu (TFG) – mówi w rozmowie z Turystyką.rp.pl Marzena Markowska, rzecznik prasowa PIT. - Fundusz nie powstał co prawda w kształcie, w jakim proponowała go izba, ale skoro już powstał i kosztuje organizatorów wiele trudu i pieniędzy, warto właśnie teraz, kiedy zbliża się sezon wyjazdów, przypomnieć o płynących z niego korzyściach. Jak dodaje, spotkanie jest też inicjatywą, która ma być kontrą dla tych negatywnych informacji, jakie ostatnio pojawiły się w mediach w kontekście zadłużenia biur podróży.

- Mamy nadzieję, że w końcu utworzony w ubiegłym roku TFG da poczucie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu turystycznego. W momencie, kiedy zdarzyłaby się niewypłacalność organizatora turystyki, pamiętajmy, że jest nie tylko sama gwarancja, ale również jest drugi filar ubezpieczenia, który uzupełni brakujące środki – tłumaczyła dziennikarzom Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. - Da on możliwość wcześniejszego wypłacania środków, czyli klienci nie będą musieli tak jak do tej pory czekać półtora roku czy dwa lata na wypłacenie wszystkich roszczeń – zapewniała.

- TFG, który powstał w zeszłym roku, spełnia w tym momencie dwie role. Pierwszą jest to, że uzupełnia kwotę gwarancji ubezpieczeniowej – wyjaśniała Stelmańska. Jej zdaniem drugą, która wyszła już w pierwszych miesiącach jego funkcjonowania, jest weryfikacja branży. - Niektórzy przedsiębiorcy zupełnie nie składają deklaracji, albo wyszło, że organizowali wycieczki poza zasięg, który obowiązywał ich na gwarancji ubezpieczeniowej – opisywała. - A w momencie nieodprowadzania składek TFG może wystąpić do marszałka województwa z wnioskiem o wykreślenie z rejestru i zakazem działalności na trzy lata – przypomniała Stelmańska. Jak opisała, tylko w województwie mazowieckim TFG dał marszałkowi sygnał o 180 przedsiębiorcach, którzy nie wypełnili nowych przepisów i nie przysłali gwarancji. Są oni teraz weryfikowani przez urzędników.

Czas ocenić działalność funduszu

- Turysta już jest dobrze chroniony, a będzie chroniony jeszcze lepiej, gdy wejdzie w życie nowa ustawa turystyczna – zapewnił Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki. Przypomniał też, że gdyby fundusz powstał w 2009 roku, jak postulowała to izba, to w roku 2012, gdy doszło do 15 upadłości, części bankructw dałoby się uniknąć, a pozostałe nie wyrządziłyby klientom takich szkód, a branży tak czarnego PR-u.

Jak podaje PIT, dobre wyniki sprzedaży tegorocznej oferty idą w parze ze stabilną kondycją finansową organizatorów turystyki. Powołując się na dane firmy TravelData, publikowane przez seris Turystyka.rp.pl, izba podała, że w 2016 r. przychody z imprez turystycznych wzrosły o 5,4 procent, do 5,18 miliarda złotych, a liczba klientów wzrosła do 1,9 miliona (wzrost o 1,5 procent). Zysk netto wyniósł 147,7 mln złotych (o 28 procent więcej), zaś fundusze własne – 530,6 mln (18,4 procent wzrostu).

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , kolonie , niepełnosprawność , pit , Polska Izba Turystyki , touroperator , turystyczny fundusz gwarancyjny

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

Polska z drona - Zamek na Szczytniku

common