Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Jet2holidays: Nie oferujcie Thomasa Cooka i TUI

Grażyna Szypuła 07-12-2017, ostatnia aktualizacja 07-12-2017 08:22

Brytyjscy agenci powinni sprzedawać więcej ofert Jet2holidays, bo za każdym razem, gdy rezerwują wycieczkę TUI lub Thomasa Cooka, wspierają swoją konkurencję - mówi szef tego touroperatora

W czasie konferencji zorganizowanej przez jednego z największych brytyjskich touroperatorów, Jet2holidays, jego prezes Steve Heapy otwarcie namawiał agentów do bojkotowania swoich największych konkurentów, czyli TUI i Thomasa Cooka. Jego zdaniem agenci powinni bardziej skupić się na ofercie Jet2holidays, bo za każdym razem, kiedy sprzedają wyjazd organizowany przez jedno z tych dwóch biur podróży, wspierają biznes oparty w znacznej części na sprzedaży w salonach własnych.

– Pomagacie swojemu konkurentowi z wami konkurować – twierdzi Heapy, cytowany przez branżowy portal TTG Media. – Powinniśmy powstrzymać ludzi przed wchodzeniem do biur Thomasa Cooka albo TUI i sprzedawać im nasze produkty – dodaje prezes Jet2holidays.

Po stronie zalet swojej oferty Heapy wymienia jej wielką różnorodność, elastyczne długości pobytów i możliwość odprawy w miejscu wypoczynku. Jet2holidays jest bowiem siostrzaną firmą linii lotniczej Jet2.com.

Obecnie 28 procent obrotów firmy generowanych jest przez zewnętrzną sieć sprzedaży. Zanim Thomas Cook i TUI wzmocnili konkurencję w tym segmencie, było to 32 procent. Heapy zapewnia, że firma może wrócić do wcześniejszych wyników, a nawet je przekroczyć. – Nie mamy limitów dla zewnętrznej sieci sprzedaży. Może ona odpowiadać za 50 czy 70 procent obrotu. Chcemy po prostu wozić Brytyjczyków na wakacje – argumentuje prezes.

Heapy zapewnia także agentów, że jego firma znajduje się w dobrej kondycji finansowej, co dla wielu może mieć znaczenie w obliczu niedawnej upadłości linii Monarch. W pierwszej połowie roku rozliczeniowego zyski Grupy Dart, do której należą Jet2.com i Jet2holidays, wzrosły o 30 procent, a na koncie w banku leży prawie miliard funtów w gotówce. Koncern podaje, że jego biznes touroperatorski rozwija się dobrze, a gwarancja ubezpieczeniowa przewiduje prawie 3 miliony klientów (poprzednia: 2,5 miliona).

Prezes ostrzega też agentów przed wynikającą z unijnej dyrektywy odpowiedzialnością, jaką spoczywa na sprzedawcach pakietujących wyjazdy. – Czy poradzicie sobie z reklamacjami z powodu zachorowań gastrycznych? Dacie radę operacyjnie i finansowo, kiedy upadnie linia lotnicza? Poradzicie sobie z overbookingiem o północy w niedzielę? – pyta Heapy. Jak mówi, w Jet2 już pracuje tysiące osób, które w centrali i w wakacyjnych miejscach, mogą zająć się tego typu problemami.

Przeczytaj więcej o:  Agent turystyczny , Jet2Holidays , Thomas Cook , TUI

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common