Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Koleje

Pendolino już bez usterki

Robert Przybylski 13-02-2018, ostatnia aktualizacja 13-02-2018 11:02

Alstom wymienił pękniętą sprężynę w zawieszeniu pendolino. Składy kursują więc normalnie

Jak dowiaduje się „Rz", dopiero od kilku dni kursują wszystkie należące do Intercity pendolino. Na początku lutego przewoźnik przekazał bowiem do kontroli producentowi, firmie Alstom, 6 składów. Początkowo Intercity podawało, że przyczyną akcji było uszkodzenie podwozia przez poderwany tłuczeń albo śnieg i lód oderwane od podwozia.

Rzeczniczka przewoźnika Marta Ziemska podaje, że stwierdzono pęknięcie sprężyny w jednym pociągu, więc nie mógł on wyruszyć w trasę z pasażerami na pokładzie. – Skierowano go do producenta, który zgodnie z umową odpowiada za sprawność pojazdów. Producent usunął usterkę i skład kursuje zgodnie z rozkładem jazdy – opisuje rzeczniczka.

Jak podał "Rynek Kolejowy", 26 stycznia Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało, że do komisji badającej przyczyny awarii dołączą eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Rzeczniczka Intercity Maja Ostrowska odmówiła jednak skomentowania sprawy. Od lipca 2017 roku składy pendolino przechodzą okresowe przeglądy w serwisie producenta.

Natomiast rzeczniczka PKP IC podkreśla, że każdy pociąg, bez względu na to, czy jest to pendolino czy skład wagonowy, który wyjeżdża w trasę, jest dokładnie sprawdzany przez rewidentów pod kątem ewentualnych usterek. – Jest to standardowa procedura. Jeżeli usterki się pojawią, skład kierowany jest do naprawy – tłumaczy rzeczniczka przewoźnika.

Prezes firmy doradczej Blue Ocean Czesław Warsewicz uważa, że awaria jest raczej kwestią eksploatacyjną. – Bezpieczeństwo na kolei systematycznie się podnosi i obecna perspektywa unijna 2014-2020 jest najlepszym momentem na realizację na sieci kolejowej inwestycji w różnego rodzaju systemy bezpieczeństwa, czyli w coś, co jest komplementarne do nowej infrastruktury torowej. Inwestowanie w bezpieczeństwo, to nic innego jak inwestowanie w innowacyjne rozwiązania, a także stymulowanie rynku krajowego, który ma możliwości dostarczania tych rozwiązań – podkreśla Warsewicz.

Alstom chwali się, że pendolino to pierwsze i jedyne pociągi kolei dużych prędkości w Polsce. Producent podkreśla, że pociągi „odznaczają się wyjątkową niezawodnością i dostępnością, wyznaczając nowe standardy jakości na polskiej kolei". Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku do lipca 2017 roku, flota pendolino pokonała już prawie 20 milionów kilometrów. Alstom podaje, że w ostatnich dwudziestu pięciu latach zostało zamówionych na całym świecie już ponad 500 pociągów pendolino, które wożą pasażerów w dwunastu krajach, przekraczając 7 granic. Pendolino należą do rodziny pociągów dużych i bardzo dużych prędkości Alstom Avelia.

Przeczytaj więcej o:  Pendolino , PKP Intercity

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common