Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Stacjonarni mają lepsze oferty niż internetowi

Grażyna Szypuła 12-03-2018, ostatnia aktualizacja 12-03-2018 08:21

Niemal co piąta cena wycieczki zmienia się już w trakcie jej rezerwacji, a na stronach wiele ofert jest nieaktualnych już w momencie ich wyświetlania - wynika z badania serwisu Traveltainment

Niemiecki system rezerwacyjny Travelainment przebadał oferty sprzedawane przez agentów pod kątem jakości danych - podaje branżowy serwis informacyjny Gloobi.de. Na jego potrzeby przeanalizowano rezerwacje zorganizowanych imprez lotniczych, które były realizowane w 2017 roku przez biura stacjonarne i internetowe, wykorzystujące systemy Traveltainment i Amadeus Germany.

Z badania wynika, że w prawie co piątym przypadku cena zmieniła się w trakcie dokonywania zakupu. Dodatkowo, niemal 20 procent propozycji prezentowanych na stronach było już nieaktualnych w momencie wyszukiwania. Autorzy raportu uznali więc, że biura stacjonarne dysponują danymi lepszej jakości niż portale.

Podstawą badania była analiza wskaźnika korekcji ceny. Pokazuje on, w jakim odsetku zapytań doszło na etapie składania rezerwacji do zmiany kosztu wyjazdu z powodu aktualizacji oferty przez touroperatora. W odniesieniu do dziesięciu najczęściej wybieranych kierunków wskaźnik ten wyniósł od 16 do 21 procent. Dla biur internetowych wahał się zaś między 19 a 31 procent. Podobnie przedstawiają się wnioski w kwestii dostępności miejsc. Tu nieco lepiej wypadły jednak biura internetowe.

Bernhard Steffens, prezes Traveltainment, tłumaczy, że internetowe i stacjonarne agencje turystyczne korzystają z tych samych danych, ale kierują ofertę do innych grup docelowych. Przykładowo, portale sprzedają często więcej pakietów dynamicznych, które powstają w oparciu o dane pochodzące z systemów różnych usługodawców.

Paweł Rek, dyrektor Amadeusa w Polsce i Europie Centralnej, potwierdza, że czasem ofert prezentowanych na stronach agentów internetowych nie można zarezerwować, mimo że się wyświetlają w wyszukiwarce. – Faktycznie może się tak zdarzyć. Wszystko zależy od tego, jak często dane znajdujące się w pamięci podręcznej (cache) są odświeżane. Jeśli nie dzieje się to zbyt często, informacje o dostępności miejsc w momencie ich prezentacji w serwisie mogą być nieaktualne – mówi Rek.

Przeczytaj więcej o:  Agent turystyczny , Amadeus , ota , raport , serwis rezerwacyjny , Traveltainment , wyszukiwarka internetowa

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common