Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Promocja turystyczna

Grecja przez 365 dni w roku

Nelly Kamińska 27-03-2018, ostatnia aktualizacja 27-03-2018 06:41
Konstantinos Tsegas: Grecja chce wejść do pierwszej dziesiątki najliczniej odwiedzanych przez turystów krajów świata
Konstantinos Tsegas: Grecja chce wejść do pierwszej dziesiątki najliczniej odwiedzanych przez turystów krajów świata
źródło: archiwum prywatne
autor: Nelly Kamińska

Wydłużenie sezonu turystycznego, wypromowanie nowych miejsc, rozwój turystyki tematycznej i otwarcie dla Grecji nowych rynków. To nasze cele na najbliższe lata - mówi Turystyce.rp.pl sekretarz generalny Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej Konstantinos Tsegas

Nelly Kamińska: Grecka turystyka ma się w ostatnich latach wyjątkowo dobrze. Ilu turystów odwiedziło Grecję w ubiegłym roku i jakie są prognozy na rok 2018?

Konstantinos Tsegas, sekretarz generalny Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (GNTO): Pod względem liczby turystów rekordy odnotowujemy od kilku lat. W 2016 roku Grecję odwiedziło 28 milionów turystów. Przypuszczamy, że w 2017 roku została złamana bariera 30 milionów turystów, wciąż jednak czekamy na oficjalne potwierdzenie (najnowsze dane Banku Grecji mówią o 27 milionach turystów - red. Zobacz: "Grecja: Rok 2017 o 10 procent lepszy niż poprzedni"). Należy zauważyć, że dynamika wzrostu turystyki greckiej w latach 2015 i 2016 wyniosła ponad 7 procent, a więc dwa razy więcej niż średnia na świecie. W pierwszych tygodniach 2018 roku jest ona nadal bardzo wysoka. Dobrze weszliśmy w ten rok i jeśli nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, oczekujemy nowego rekordu.

Jakie rynki mają dla Grecji kluczowe znaczenie?

Pod względem liczby turystów przodują: Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Francja i Rosja. W 2017 roku Polska zajęła w tym rankingu siódmą pozycję.

Jak oceniłby pan potencjał polskiego rynku? Przez ostatnie trzy lata Grecja była na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o zorganizowane letnie wyjazdy zagraniczne Polaków. W tym roku jest podobnie, ale dynamika wzrostu zainteresowania Grecją jest dużo mniejsza, widać, że działa konkurencja - do gry wracają Egipt, Turcja i Tunezja.

Uważam, że Grecja nadal będzie pierwszym celem polskich turystów. Polacy wciąż nie odkryli wszystkiego, co oferuje nasz kraj, zwłaszcza poza sezonem letnim. Będziemy więc intensywnie promować mniej znane w Polsce miejsca i formy turystyki, m.in. agroturystykę, turystykę zimową, religijną, aktywną, gastronomiczną, sportową, biznesową, objazdową czy city breaki.

Wasze Ministerstwo Turystyki już od dwóch lat pracuje nad nowym wizerunkiem Grecji jako kierunku całorocznego. Jakie są pomysły na wydłużenie sezonu?

Grecja jest idealnym miejscem do uprawiania turystyki przez 365 dni w roku. To jest nasze przesłanie, z którym chcemy trafić do odbiorców z całego świata, przede wszystkim poprzez rozwijanie turystyki tematycznej. Staramy się kreować popyt na turystykę nietypową, proponując wciąż nowe produkty i usługi. Mamy wiele ukrytych skarbów, które chcemy pokazać światu. Ich atutem jest doskonała relacja ceny do jakości.

Grecja to nie tylko plaże, ale również miejsca archeologiczne, zabytkowe klasztory i kościoły, ośrodki sportów zimowych, sieć oznakowanych szlaków turystycznych, jeziora i rzeki oraz wyjątkowa, oparta na autentycznych lokalnych produktach, kuchnia, która jest integralną częścią kultury regionów Grecji kontynentalnej i wysp.

W promocji wykorzystujemy m.in. narzędzia internetowe, takie jak wyszukiwarki, portale społecznościowe, strony rezerwacyjne i informacyjne, współpracujemy również z największymi organizacjami turystycznymi i liniami lotniczymi na świecie. Cel jest jeden - przyciągnięcie do Grecji jak największej liczby turystów.

Czy staracie się pozyskać dla Grecji nowe rynki?

Plan Ministerstwa Turystyki, który wciela w życie GNTO, zakłada uplasowanie Grecji w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych krajów na świecie. Nie osiągniemy tego, skupiając się wyłącznie na tradycyjnych rynkach. Dzięki działaniom promocyjnym, m.in. udziałowi w targach turystycznych, nasza obecność jest już od trzech lat mocno odczuwalna w Izraelu, Libanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Arabii Saudyjskiej, Iranie, Indiach, Chinach czy Korei Południowej. Staramy się zainteresować naszą ofertą turystów o wysokich dochodach i takichż wymaganiach. Oczywiście nie zaniedbujemy przy tym tradycyjnych, głównie europejskich rynków, których wzmacnianie i mobilizowanie jest jednym z celów Ministerstwa Turystyki i GNTO.

Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  grecja , promocja

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common