Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Promy

Wycieczkowce pozwolą zarobić polskim portom

Adam Woźniak 11-04-2018, ostatnia aktualizacja 11-04-2018 08:23
Norwegian Getaway, który w czerwcu 2017 roku odwiedził Gdynię, to największy statek pasażerski, jaki wpłynął do polskich portów. Ma długość 325 m, ponad 2 tysiące kabin dla niemal 4 tysięcy pasażerów oraz załogę liczącą 1,5 tysiąca ludzi.
Norwegian Getaway, który w czerwcu 2017 roku odwiedził Gdynię, to największy statek pasażerski, jaki wpłynął do polskich portów. Ma długość 325 m, ponad 2 tysiące kabin dla niemal 4 tysięcy pasażerów oraz załogę liczącą 1,5 tysiąca ludzi.
źródło: Fotorzepa
autor: Tadeusz Urbaniak

Trójmiejskie porty zwiększą przychody z obsługi statków pasażerskich. Skorzystają też miasta: każdy z pasażerów zostawi w Gdańsku i Gdyni około 80 euro

Po największych w historii przeładunkach towarów porty w Gdańsku i Gdyni szykują się do rekordowych wyników w obsłudze statków pasażerskich. Gdynia rozpoczyna tegoroczny sezon wycieczkowców z początkiem przyszłego miesiąca: 9 maja wpłynie do portu prawie 300-metrowej długości Orchestra, a trzy dni później 135-metrowy Ocean Majesty. Wydarzeniem ma być też wizyta 21 czerwca słynnej Queen Elizabeth. Największym statkiem wycieczkowym w tym roku będzie jednak Mein Schiff 1, mierzący 316 m, który pierwszy raz przypłynie 21 maja, a w całym sezonie odwiedzi gdyński port sześć razy. W sumie do 19 października Gdynię odwiedzą 54 statki wycieczkowe.

Jeszcze większej liczby statków pasażerskich, choć nie tak spektakularnych, jak te, które odwiedzają Gdynię, spodziewa się Port Gdańsk. Zaplanowano aż 74 wizyty. To rekordowa liczba w historii gdańskiego portu. Już 18 kwietnia spodziewana jest 160-metrowa Astoria, pływająca pod banderą Portugalii, a w końcu kwietnia przypłynie kolejna jednostka – Hanseatic pod banderą wysp Bahama.

Morski ruch turystyczny stanowi coraz ważniejsze źródło przychodów trójmiejskich portów. Dla portu w Gdańsku przyniósł w 2017 roku ponad milion złotych przychodów.

Ale zyskują także miasta. W sumie na pokładzie 63 wycieczkowców przypłynęło w ubiegłym roku do Gdańska ponad 31 tysięcy ludzi. Ocenia się, że mogli oni łącznie wydać co najmniej 2,5 mln euro. Według danych Cruise Baltic średnie wydatki pasażera w porcie wynoszą bowiem ok. 80 euro. Przeznaczane są one głównie na zwiedzanie, transport, pamiątki i inne zakupy.

Według danych Gdańskiej Organizacji Turystycznej w ubiegłorocznym sezonie letnim (od czerwca do sierpnia) Gdańsk odwiedziło ponad 236 tys. zagranicznych turystów. W tym samym czasie do Portu Gdańsk zawinęły statki przewożące łącznie ponad 22 tys. pasażerów.

– Zestawienie tych liczb pokazuje istotną rolę, jaką odgrywa Port Gdańsk w obsłudze zagranicznego ruchu turystycznego – podkreślają przedstawiciele władz gdańskiego portu.

Gdański port stara się zwiększać przepustowość portu wewnętrznego. Zwiększenie liczby przyjmowanych statków w 2017 i 2018 roku zawdzięcza też lepszym działaniom marketingowym i handlowym. Wcześniej do portu wpływało rocznie ok. 30 statków pasażerskich. Kolejny wzrost ma przynieść m.in. wprowadzenie przez Polską Żeglugę Bałtycką drugiego promu na linii Gdańsk – Nynashamn. Jednostka jest jeszcze w stoczni, ale po oddaniu jej do użytku liczba pasażerów wzrośnie.

Porty starają się też pozyskiwać nowych partnerów biznesowych z branży turystyki morskiej na międzynarodowych imprezach targowych. Podczas ubiegłorocznych targów Seatrade Europe w Hamburgu rozmowy w sprawie pozyskania nowych kontrahentów prowadzili m.in. przedstawiciele portu w Gdyni.

Z kolei w marcu tego roku Gdynia i Gdańsk wspólnie wzięły udział w targach Seatrade Cruise Global Miami. To największe na świecie spotkanie branży wycieczkowej, a jego lokalizacja nie jest przypadkowa – to region Karaibów, gdzie najważniejsi armatorzy mają swoje centrale. Jest to też miejsce operowania największej liczby wycieczkowców na świecie. Obydwa trójmiejskie porty na wspólnym stoisku prezentowały Polskę pod hasłem „Destination Poland".

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  gdańsk , gdynia , inwestycja , port , rejs , rejs wycieczkowy

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common