Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Krzysztof Piątek: Było wspaniale

Filip Frydrykiewicz 07-05-2018, ostatnia aktualizacja 07-05-2018 23:31
Krzysztof Piątek najbardziej ceni sobie dobre relacje z podwładnymi
Krzysztof Piątek najbardziej ceni sobie dobre relacje z podwładnymi
źródło: archiwum prywatne
autor: Robert Gardziński
Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska wręcza prezesowi Neckermanna nagrodę - jaką i w jakich okolicznościach nikt już nie pamięta
Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska wręcza prezesowi Neckermanna nagrodę - jaką i w jakich okolicznościach nikt już nie pamięta
źródło: archiwum prywatne
Jeżdżenie motocyklem sprawia mi frajdę - mówi Piątek. Na zdjęciu ze swoim BMW przed siedzibą Neckermanna przy ul. Duboisa w Warszawie
Jeżdżenie motocyklem sprawia mi frajdę - mówi Piątek. Na zdjęciu ze swoim BMW przed siedzibą Neckermanna przy ul. Duboisa w Warszawie
źródło: archiwum prywatne

- Neckermann wprowadzi lada dzień nowe rozwiązania technologiczne. Do ich realizacji mój następca nadaje się znakomicie. Ale poradziłem mu, żeby nawet nie próbował zmieniać strategii Thomasa Cooka - mówi były prezes biura podróży Neckermann Polska

Jeden z najlepiej rozpoznawalnych menedżerów branży turystycznej w Polsce, prezes biura podróży Neckermann Polska, pożegnał się z firmą i przeszedł na emeryturę. Jego miejsce zajął Maciej Nykiel, wcześniej dyrektor internetowego agenta turystycznego Fly.pl ("Zmiana warty w Neckermannie - Maciej Nykiel zastąpi Krzysztofa Piątka"). Piątek pozostaje jednak prezesem Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. W obszernej rozmowie z Turystyką.rp.pl podsumował 30 lat swojej pracy i opowiedział o planach na przyszłość.Dzisiaj publikujemy drugą część rozmowy. Pierwszą można przeczytać tutaj: "Krzysztof Piątek: Zostawiam stabilnego Neckermanna".

Filip Frydrykiewicz: Jak pan widzi przyszłość Neckermanna w świetle strategii, o której pan wspomniał i która polega też na ograniczaniu liczby oferowanych hoteli i kładzeniu nacisku na maksymalizowanie marży.

Krzysztof Piątek: Jak mówiłem, akcjonariusze oczekują zysków i dywidendy. To jest oczywiste w każdej firmie na giełdzie. Natomiast w kwestii, jak to osiągnąć Thomas Cook zdecydował się na skierowanie największej uwagi na jakość obsługi klienta. Serce które jest nowym logo koncernu nawiązuje do hasła „customer at our heart", klient w naszym sercu. Priorytetem jest więc jakość oferowanych usług i bezpieczeństwo.

Wiele lat temu w historii Thomasa Cooka zdarzył się bolesny wypadek, kiedy dwoje dzieci wypoczywających z rodzicami na Korfu straciło życie z powodu zatrucia dwutlenkiem węgla. Ta sytuacja tak mocno odcisnęła się w pamięci firmy, że postanowiono szczególny nacisk kłaść na bezpieczeństwo. Od tamtego czasu Thomas Cook bardzo starannie wybiera obiekty, do których wysyła swoich klientów.

Hotele, które nazywamy roboczo branded hotels, hotelami markowymi, mają być docelowo ograniczone do dwóch i pół tysiąca  - zarządzanych przez Thomasa Cooka i kontrolowanych przez armię specjalnie do tego powołanych pracowników. Ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa ogranicza się też liczbę dzieci przypadających na jednego animatora w klubach organizujących im zabawy. Zatrudnia się też ludzi opiekujących się klientami w trakcie ich urlopu. To wszystko ma odzwierciedlenie w cenie i powoduje, że produkt Neckermanna nie zawsze może na tej płaszczyźnie konkurować z ofertami innych touroperatorów. Tymczasem dla klientów w Polsce cena jest na pierwszym miejscu. To jest hamulec dla Thomasa Cooka, jeśli chodzi o utrzymanie tempa wzrostu w Polsce.

Powoli sytuacja się jednak zmienia, widać przechodzenie klientów do wyższych kategorii zakwaterowania i sięganie po usługi lepszej jakości. Doceniana jest więc i jakość oferowana przez Thomasa Cooka. Co widać po badaniach net promoter score (NPS), czyli narzędzia mierzącego zadowolenie i lojalności klientów.

Co w tym kontekście poradził pan swojemu następcy, Maciejowi Nykielowi?

Trochę trudno mi nakreślać perspektywę Neckermanna w Polsce, kiedy już nie jestem związany z firmą. Ale starając się odpowiedzieć na to pytanie – zalecałem Maćkowi włączenie się w ten główny, strategiczny, nurt Thomasa Cooka. Jest on wypracowany mądrością zespołu menedżerów. Zakłada on udostępnienie wszystkim rynkom tego samego, ujednoliconego pod względem jakości, starannie wybranego i monitorowanego produktu. Dla nas w Polsce to jest bardzo wygodne, należy z tego po prostu skorzystać, bo produkt ten jest wynikiem działań całego sztabu ludzi. Wspieranie strategii grupy jest zdecydowanie najrozsądniejszym kierunkiem, jaki może przyjąć mój następca.

Inaczej mówiąc, powiedział pan Nykielowi: Jeśli chcesz przetrwać na tym stanowisku nie wychylaj się, realizuj ściśle wytyczne, które przychodzą z centrali we Frankfurcie. Nie próbuj modyfikować zaleceń. Jeśli są one dobre dla klientów niemieckich i brytyjskich, to przyjmij do wiadomości, że również polscy klienci mają się dostosować.

Zmieniać strategii grupy Thomas Cook nie radziłbym nikomu. Próby torpedowania – nie wiem komu mogłoby to przyjść do głowy – grupowej strategii...

...modyfikowania, jeśli przy tej strategii Neckermann traci rynek.

To nie jest prognoza, z którą bym się zgodził. Thomas Cook ma plany opracowane przez zarządzających tą firmą. Należy do nich przygotowanie puli hoteli, o czym już mówiłem.Jest też plan wdrożenia nowoczesnej technologii. Trwają właśnie intensywne prace nad jej uruchomieniem w Polsce. Projekt ma roboczą nazwę golden gate (ang. złote wrota - red.), oddanie nowej witryny Neckermann.pl planowane jest na połowę maja. Mamy nadzieję, że wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych będzie stanowiło zwrot, również w rozwoju Neckermanna na polskim rynku. Doświadczenia Macieja Nykiela z pracy we Fly.pl będą idealne na ten moment.

Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  Krzysztof Piątek , neckermann , PZOT

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common