Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Linie lotnicze i lotniska

Linie lotnicze przepraszają za spóźnienia

Danuta Walewska 14-09-2018, ostatnia aktualizacja 14-09-2018 07:42

Linie europejskie mają za sobą trudne lato. Teraz zapewniają, że liczba lotów odwołanych i opóźnionych drastycznie zmalała

Lufthansa i British Airways wykupiły całostronicowe ogłoszenia, w których przepraszały pasażerów. — Bardzo wszystkich przepraszam. Staramy się, żeby opóźnione i odwołane loty ograniczyć do minimum — mówił w sierpniu Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa

SAS przyznał, że 2 na każdych 100 pasażerów musiał zmienić podróży. —Tak, mieliśmy kłopoty i nie zamierzam tego ukrywać — mówi prezes SAS, Rickard Gustafson. Jako powody wymienia zbyt małą liczbę załóg, problemy techniczne, strajki kontrolerów lotniczych oraz opóźnienie w dostawach nowych Airbusów.

Za niedogodności pasażerów przeprasza też słoweńska Adria. „Prosimy bardzo, nie przestańcie w nas wierzyć" — czytamy w ogłoszeniu w słoweńskiej i niemieckiej prasie. Adria jest linią dowozową Lufthansy i Austrian Airlines. Z kolei zdaniem przedstawicieli Ryanaira i easyJeta opóźnienia i odwoływanie rejsów, to wina francuskich kontrolerów lotów oraz pasażerów, którzy mają zbyt duży bagaż podręczny. Rzeczywiście może być to dodatkowy powód ( oprócz strajków) w sytuacji, gdy obie linie mają średnie wypełnienie samolotów powyżej 90 proc.

Także LOT ma za sobą najtrudniejszy okres, kiedy w czerwcu zmuszony był do odwoływania rejsów, a co 6. z nich był spóźniony. Spowodowane było to kłopotami z silnikami Rolls Royce, które ograniczyły możliwości eksploatacji Dreaminerów i opóźnieniami w dostawie 6 Embraerów.

„W ciągu ostatnich 30 dni wskaźnik regularności połączeń LOTu wyniósł 99,3 proc. W tym samym okresie wskaźnik punktualności osiągnął ok. 72 proc. W porównaniu z czerwcem br. oznacza to poprawę o ponad 10 punktów proc. i wedle dalszych prognoz, wyniki operacyjne będą rosły ponad europejską średnią"- czytamy w komunikacie LOTu. — Wrzesień wygląda pod tym względem jeszcze lepiej – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-u. Dodaje, że ostatni tydzień operacji był dotychczas najlepszym okresem od początku 2018 roku pod względem regularności wykonywanych połączeń — z wynikiem sięgającym powyżej 99,5 proc.

We wrześniu LOT przewiduje osiągnięcie wyniku punktualności połączeń na poziomie 75 proc., co powinno przekroczyć europejską średnią, ponieważ ostatecznie Embraery już doleciały do Warszawy.

Polski przewoźnik ma dziś w swojej siatce 104 połączenia. W ubiegłym tygodniu LOT ogłosił loty do Miami, które ruszą 1 czerwca 2019. W tym roku do floty LOT-u zostaną włączone jeszcze m.in. cztery Embraery 190, a do końca 2019r. cztery Boeingi 787-9 Dreamliner i osiem Boeingów 737 MAX 8.

Przeczytaj więcej o:  linie europejskie , loty opóźnione

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common