Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

UOKiK: Zmiany godzin wylotu na wakacje to zmora turystów

Filip Frydrykiewicz 14-09-2018, ostatnia aktualizacja 14-09-2018 16:18
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Biura podróży zaproponują rozwiązanie problemu informowania klientów o zmianach godzin wylotów – ustalili uczestnicy spotkania w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprosił na spotkanie przedstawicieli największych biur podróży: Itaki, TUI, Rainbow, Grecosa Holiday, Corala Travel i Neckermanna. Większość przybyłych to menedżerowie średniego szczebla lub radcy prawni touroperatorów. Obecni byli także reprezentanci Ministerstwa Sportu i Turystyki i Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Lista posłanki Wassermann

UOKiK interesował problem zmian godzin wylotu, jakie zdarzają się biurom podróży, a na co skarżą się konsumenci. Jak mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK, urząd ma w tej sprawie kilka skarg tygodniowo. Najczęściej turyści narzekają na skracanie im wypoczynku.

Czwartkowa narada była już drugą z inicjatywy UOKiK-u z branża turystyczną. W pierwszej, półtora miesiąca wcześniej, brali też udział przedstawiciele linii lotniczych. Obecna na nim poseł Małgorzata Wassermann z Prawa i Sprawiedliwości zarzuciła touroperatorom i liniom lotniczym lekceważenie pasażerów i niedociągnięcia w wywiązywaniu się z umów z klientami. Najczęściej wymieniała przesuwanie godziny wylotu, zmianę na miejscu hotelu na inny niż w umowie, spóźnienia wylotów (było to jeszcze przed najgłośniejszą chyba w tym sezonie wpadką biura podróży TUI Poland, które zmuszone awarią samolotu odwołało prawie 300 klientom wyjazd na Dominikanę), gubienie bagaży i niereagowanie na reklamacje. Przedstawiciele branży turystycznej wyjaśniali, z czego wynikają różne perturbacje i jak im zapobiegają.

Z nową ustawą łatwiej

Podczas wczorajszego spotkania nie było już polityków. Według Agnieszki Majchrzak skupiono się na kwestii informowania klientów o zmianie godzin wylotów. - Zaproponowaliśmy branży opracowanie kodeksu dobrych praktyk – relacjonuje Majchrzak. - Uzgodniliśmy, że branża wypracuje rozwiązania, dzięki którym konsument nie będzie zaskakiwany zmianą godziny wylotu. Biura podróży przygotują na piśmie propozycje w zakresie informowania o godzinie wyjazdu i powrotu, które będą punktem wyjścia do dalszych dyskusji i prac – opowiada.

Potwierdza to inny uczestnik narady, który jednak chce zachować anonimowość, bo jak tłumaczy spotkanie miało charakter zamknięty. - Ustaliliśmy, że zaproponujemy jakiś mechanizm informowania klientów, który po przedyskutowaniu nabrałyby charakteru rekomendowanego w naszej praktyce, ale mówienie, że będzie to kodeks dobrych praktyk jest przesadą, to tylko wycinek naszej pracy – opowiada.

Zdaniem naszego rozmówcy zajmowanie się tym problemem może okazać się przedwczesne, bo skargi konsumentów na złe informowanie dotyczą okresu sprzed wejścia w życie nowej ustawy o imprezach turystycznych. Tymczasem ustawa działająca od 1 lipca poluzowała zasady i teraz touroperator zobowiązany jest podawać klientowi jedynie przybliżony, a nie sztywno określony, termin wylotu, a to zmienia postać rzeczy. Każdy touroperator dostosowując się do nowych przepisów określił nowy sposób informowania klientów o wylotach, co powinno wyeliminować dużą część ich pretensji.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , konsument , linia lotnicza , uokik

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common