Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Linie lotnicze i lotniska

Enter Air: Różnice kursowe zjadły nam 19,5 miliona złotych

F.F. 02-10-2018, ostatnia aktualizacja 02-10-2018 08:23
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

W pierwszym półroczu tego roku czarterowa linia lotnicza Enter Air miała przychody większe o 34,2 procent. O tyle samo, a nawet więcej, zmniejszył się jej zysk netto

W I półroczu 2018 r. Enter Air wykonał o 32,4 procent operacji więcej niż rok wcześniej. Przychody wzrosły więc o 34,2 procent, do 490 milionów złotych, a EBITDA Grupy wyniosła 62,2 miliona złotych. Przewoźnik wypracował zysk netto w wysokości 15,4 miliona złotych, czyli o 19,5 miliona złotych (38,9 procent) mniej niż rok wcześniej, kiedy było to 25,3 miliona złotych.

Co się stało? – Wyniki pierwszego półrocza są zgodne z naszymi oczekiwaniami - deklaruje cytowany w komunikacie firmy jej dyrektor generalny i członek zarządu Grzegorz Polaniecki. - Poprawiliśmy zarówno przychody, jak i EBITDA. Wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie różnice kursów walut, które obniżyły nasz zysk netto o około 19,5 miliona złotych.

– Lepsze wyniki są zasługą zwiększenia efektywności działania, dzięki której dysponując flotą większą o jeden samolot wykonaliśmy ponad 30 procent więcej rejsów handlowych niż rok wcześniej. Bardzo korzystny był też dla nas początek sezonu letniego, który wpłynął pozytywnie na marżę. Optymistycznie patrzymy na drugą połowę roku. Już teraz możemy powiedzieć, że cały sezon letni będzie rekordowo dobry – dodaje Polaniecki.

- Aby uniknąć zaciemnienia wyników przez różnice kursowe, rozważamy przejście w przyszłym roku na dolary jako walutę raportowania. Będziemy o tym rozmawiać z radą nadzorczą – mówi Polaniecki.

Ponadto w analizowanym okresie niekorzystnie na wynik wpłynęła kumulacja na początku roku przeglądów technicznych samolotów. W pierwszym półroczu widoczny jest już pozytywny wpływ rozpoczętej w ramach Grupy w pierwszym kwartale 2018 r. działalności firmy Enter Air Services, która odpowiada za obsługę techniczną samolotów, pozwalając zaoszczędzić na zlecaniu tych czynności zewnętrznej firmie.

Łączna wartość umów podpisanych przez przewoźnika na rynku polskim i za granicą, ma wartość ponad miliarda złotych. Enter Air ma długoterminowe kontrakty z największymi biurami podróży w Polsce: TUI, Rainbow, Itaką i Coral Travel.

Flota Enter Aira składa się z 18 samolotów Boeing 737-800. Pod koniec 2018 roku dołączą do niej dwa pierwsze z sześciu zamówionych boeingów 737-8 MAX. W czerwcu 2018 roku Enter Air wypłacił tytułem dywidendy 9,6 miliona złotych, czyli 55 groszy na akcję.

Przeczytaj więcej o:  czarter , Enter air , linia lotnicza , zysk

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common