Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Damian Ozga: Udowodnię, że Wakacje.pl zrobiły dobry zakup

Filip Frydrykiewicz 05-10-2018, ostatnia aktualizacja 05-10-2018 15:08
Damian Ozga założył My Travel 10 lat temu, dzisiaj sieć liczy ponad 100 salonów
Damian Ozga założył My Travel 10 lat temu, dzisiaj sieć liczy ponad 100 salonów
źródło: materiały prasowe

O tym, jak minął sezon turystyczny i o sytuacji na rynku agencyjnym opowiada Turystyce.rp.pl Damian Ozga, prezes działającej na zasadzie franczyzy sieci agentów My Travel

Filip Frydrykiewicz: Jaki to był sezon dla My Travel?

Damian Ozga: Bardzo udany. Liczę, że wzrost sprzedaży wycieczek sięgnie 45-50 procent w stosunku do roku zeszłego.

Mówi pan o liczbie klientów czy o przychodach?

Jedna i druga liczba są bardzo podobne. Średnia wartość rezerwacji nie odbiega od zeszłorocznej.

To zaskakujące, bo według raportu sporządzonego przez Polską Izbę Turystyki na podstawie danych sieci Wakacje.pl, Travelplanet i portalu Fly.pl średnia cena rezerwacji była w lecie mniejsza o 180 złotych.

W tych danych dużą rolę odgrywają wyniki sprzedaży w internecie. Tymczasem w My Travel ponad 97 procent sprzedaży odbywa się w naszych salonach. Jak wiemy, sprzedaż online rządzi się innymi prawami, tam cena ma o wiele większe znaczenie dla kupującego.

Z czego wynika tak duży wzrost?

Przede wszystkim rolę odgrywa dobra koniunktura – klienci zarabiają więcej, mają stabilną pracę, chętniej więc decydują się na zagraniczne wakacje.

Czy to jedyny czynnik? Przecież My Travel się rozwija ma więc coraz większy dostęp do klientów.

Cały czas zwiększamy naszą sieć, co miesiąc otwieramy dwa, trzy biura. Chociaż w związku ze zmianą właściciela trwa zmiana brandu i już dwadzieścia biur zamieniło szyld My Travel na Wakacje.pl, nadal pod marką My Travel działa ponad sto biur.

Czytaj: „ Wakacje.pl kupiły My Travel - dwaj najwięksi agenci turystyczni łączą siły".

Czy szyld Wakacji.pl dał nowy impuls?

Widzimy sens biznesowy takiego ruchu, pierwsze wyniki są bardzo obiecujące i zachęcają do kontynuowania tej strategii.

Muszę przyznać, że klienci, nawet w salonach o długiej tradycji, dobrze to odbierają, bo marka Wakacje.pl jest bardziej znana niż My Travel. Zdarza się, że przychodzą z wydrukami konkretnych ofert ze strony internetowej Wakacje.pl i finalizują rezerwacje u naszych konsultantów.

Sprawdza się przewidywanie prezesa Wakacje.pl Dariusza Górznego, który zauważył, że ludzie, nawet jeśli znają markę Wakacje.pl i przejrzeli oferty na ich stronie, to potrzebują jeszcze spotkać się ze sprzedawcą, upewnić, czy dobrze wybrali i dokończyć rezerwację. Działa efekt ROPO.

Więcej: "Prezes Wakacji.pl: Musimy przewidywać potrzeby turystów".

Potwierdzam – odkąd na moim biurze w Lubinie wisi szyld Wakacje.pl znacznie wzrosła liczba nowych klientów. Zaznaczam - wzrosła mocniej niż miało to miejsce rok wcześniej.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  Damian Ozga , My Travel , Wakacje.pl

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common