Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Touroperatorzy: Agenci stacjonarni mają więcej zalet niż internetowi

Marzena German 31-10-2018, ostatnia aktualizacja 31-10-2018 09:15
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Niemieccy touroperatorzy wcale nie są tak zadowoleni z rozwoju internetowych agentów turystycznych, jak mogłoby się wydawać - donosi portal branżowy Touristik Aktuell.

Biura podróży w Niemczech przyznają, że rozwój internetowych agentów turystycznych wcale nie jest dla nich tak korzystny jak mogłoby się wydawać. Po pierwsze prowizje wynoszą tu 11-12 procent, czyli o jeden, dwa procent więcej niż u agentów stacjonarnych. Po drugie zazwyczaj sprzedają wakacje w ostatniej chwili, podczas gdy doradcy stacjonarni rezerwują wycieczki z dużym wyprzedzeniem. Jak mówi dyrektor sprzedaży w biurze podróży Schauinsland Detlef Schroer, w efekcie biura podróży mają utrudnione planowanie pojemności w samolotach.

Czytaj też: "Schmetterling: Minimum 11 procent prowizję".

Kolejna kwestia to obciążenie systemów rezerwacyjnych – przy zapytaniach internetowych jest ono o wiele większe niż w wypadku obsługiwania klientów w klasycznych punktach sprzedaży. A po czwarte - średnia cena imprezy w tym kanale dystrybucji jest niższa niż w biurach stacjonarnych. To, według dyrektora handlowego biura FTI Richarda Reindla, negatywnie wpływa na marże.

Nie bez znaczenia jest też, że w sytuacji kryzysowej, agenci przejmują część zapytań turystów i działają jak olbrzymie centrum kontaktowe dla organizatora. Schroer mówi, że w takich sytuacjach internetowi szybko stają się przeciążeni, a to oznacza, że klienci zamiast szukać pomocy u swoich sprzedawców, kierują się od razu do touroperatorów. Ci z kolei, nie są przygotowani na obsługiwanie takiego ruchu.

Zobacz: "Internetowi sprzedawcy usług turystycznych stają przed poważnymi wyzwaniami".

Przeczytaj więcej o:  Agent turystyczny , biuro podróży

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common