Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

DER Touristik nie poprawił wyniku

Marzena German 07-11-2018, ostatnia aktualizacja 07-11-2018 23:12

W roku rozliczeniowym 2017/2018 przychody DER Touristik pozostały na zeszłorocznym poziomie. Przyczyną był spadek sprzedaży wycieczek do dalekich krajów i problemy z nowym systemem rezerwacyjnym

- Nie osiągnęliśmy naszego ambitnego celu – mówi prezes DER Touristik na Europę Centralną René Herzog, cytowany przez portal Reisevor9. Powodem, dla którego przychody za miniony rok pozostały na tym samym poziomie co rok wcześniej, jest mniejsze zainteresowanie wyjazdami do dalekich krajów o 5 - 6 procent i kłopoty z nowym systemem rezerwacyjnym Phoenix Unlimited, z którymi firma borykała się na początku tego roku. Straty udało się wyrównać dzięki bardzo dobrej sprzedaży wycieczek do Egiptu i Turcji.

- 2018 rok był ciekawy i pełny wyzwań – dodaje Herzog. Co prawda jego początek był świetny, ale od lutego sytuacja zaczęła się zmieniać na gorsze. Jak podaje Herzog liczba klientów na całym rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej z Niemiec wzrosła o 2 procent,a  przychody o 5 procent.

Poza wspomnianymi spadkami podróży do krajów egzotycznych DER Touristik miał też problem z Majorką. Firma mocno postawiła na ten kierunek, początkowo liczba rezerwacji dawała powody do zadowolenia, ale od marca zmniejszyła się mniej więcej o 15 procent rok do roku. To nie pozostało bez wpływu na wysokość cen także samych przelotów. Tanie linie oferowały bilety na największą wyspę Balearów nawet za 40 euro w dwie strony. - To są właśnie powody, przez które nie udało nam się uzyskać założonych celów – podsumowuje prezes.

W przyszłym roku ma być lepiej, także na Majorce, gdzie pojawi się ponad 10 nowych hoteli w ofercie Der Touristik. Rośnie też zainteresowanie wyjazdami do Turcji, a spada Wyspami Kanaryjskimi. W sezonie Lato 2019 firma stawia na Grecję, gdzie udało się utrzymać stabilne ceny, dobrze idzie też sprzedaż wyjazdów do Tunezji. DER Touristik otwiera na Dżerbie i w Hamamecie hotele pod własną marką Cooee.

Herzog podkreśla, że sezonowość w podróżach do dalekich krajów zaczyna zanikać, a kierunki takie jak Dominikana, Republika Południowej Afryki, Bali czy Emiraty Arabskie przyciągają klientów także latem. W DER Touristik rośnie ponownie zainteresowanie wyjazdami do Stanów Zjednoczonych.

Z podsumowania rocznego wynika, że o wiele lepiej niż w segmencie touroperatorskim Grupa Der Touristik (należy do niej polskie biuro Exim Tours) poradziła sobie w sprzedaży agencyjnej. Sieć DER-Reisebüro osiągnęła rekordowy wynik, dlatego całkowity bilans finansowy wypada korzystnie.

Przeczytaj więcej o:  biuro podróży , Der Touristik

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common