Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Touroperatorzy, weźcie się za rabaciarzy

Marzena German 06-02-2019, ostatnia aktualizacja 06-02-2019 06:46

Niemieckie organizacje zrzeszające agentów turystycznych krytykują firmy, które udzielają klientom rabatów i żądają od touroperatorów, żeby zajęli w tej sprawie jasne stanowisko

Szef stowarzyszenia biur agencyjnych QTA Thomas Bösl żąda od touroperatorów, żeby wypowiedzieli się jednoznacznie na temat agentów udzielających klientom rabatów. Dotąd branża próbowała wspólnie ograniczyć zwrot części wpłaconych pieniędzy (chodzi o tzw. Rückvergütung, czyli pieniądze, które klient otrzymuje od biura po powrocie z wycieczki).

- Nie może być tak, że niemal wszyscy touroperatorzy tolerują akcje promocyjne, w których obiecuje się masowe obniżki cen - mówi Bösl, cytowany przez niemieckie media branżowe. Szef QTA odnosi się do niedawnej akcji portalu Check24, który jest obecnie mocno krytykowany za udzielanie rabatów.

Czytaj też: "Co czwarty niemiecki agent daje rabat".

Bösl podkreśla, że z jednej strony warunki handlowe dla stacjonarnych agentów są coraz ostrzejsze, modele prowizyjne i umowy coraz bardziej skomplikowane, a dodatkową pracę trzeba wykonywać gratis, z drugiej strony organizatorzy nie dyscyplinują sprzedawców, którzy na własną rękę organizują promocje.

- Chcemy być lojalni wobec naszych partnerów, ale nie kosztem spadku znaczenia na rynku - mówi Bösl. Touroperatorzy, którzy zgadzają się na wspieranie sprzedaży akcjami rabatowymi, muszą liczyć się z tym, że w przyszłości agenci będą ich unikać.

Zdaniem szefa QTA kupony rabatowe to fatalny sygnał wysyłany klientom i podcinanie przez touroperatorów gałęzi, na której sami siedzą. Bösl przypomina, że duże portale mają wysokie prowizje wynegocjowane dzięki dużej sprzedaży, tymczasem agenci stacjonarni są ograniczani indywidualnymi umowami.

Czytaj też: "Znamy pensje niemieckich agentów turystycznych".

Podczas najbliższych negocjacji QTA będzie rozmawiać o tym z organizatorami i dążyć do zmiany starych zapisów i wprowadzenia sprawiedliwszych zasad ustalania wysokości wynagrodzenia.

Przeczytaj więcej o:  QTA , rabat

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common