Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Linie lotnicze i lotniska

Lufthansa kupuje 40 samolotów szerokokadłubowych

p.r. 13-03-2019, ostatnia aktualizacja 13-03-2019 18:41
źródło: Bloomberg

Niemiecki przewoźnik zamówił 20 boeingów B787-9 dreamliner i 20 airbusów A350-900, które zastąpią starsze maszyny, czterosilnikowe. Chce bowiem zaoszczędzić na paliwie

Lufthansa zgodziła się też odsprzedać Airbusowi w latach 2022-2023 sześć z 14 superjumbo A380 ze względów ekonomicznych. Airbus będzie je produkował jeszcze tylko do 2012 roku, bo nie ma na nie zamówień.

Nowe samoloty będą dostarczane przewoźnikowi od końca 2022 do 2027 roku. Niemcy nie ujawnili ceny, jaką uzgodnili z producentami, ale podali, że dostali duże rabaty. Wartość tych maszyn w cenach katalogowych wynosi 12,1 mld dolarów. "Poza ceną, decydującym czynnikiem mającym wpływ na naszą decyzję, było to, że nowoczesne maszyny emitują dużo mniej dwutlenku węgla" - wyjaśnił w komunikacie prezes Carsten Spohr.

Lufthansa ma obecnie 199 samolotów dalekiego zasięgu. Nowe, tańsze w eksploatacji samoloty zmniejszą koszty operacyjne o około 20 procent, wobec obecnych. Linia będzie też dążyć w najbliższych latach do zmniejszenia różnorodności floty, wycofując z eksploatacji siedem typów samolotów, aby zmniejszyć koszty serwisowania i zakupu części.

Decyzja Airbusa z lutego o zakończeniu produkcji A380 może kosztować Niemcy 750 mln euro - stwierdza raport resortu gospodarki, do którego miał wgląd Reuter.

W ubiegłym tygodniu Niemcy prowadzili rozmowy z Airbusem o 600 mln euro pozostałych pożyczek na prace przy superjumbo. Raport resortu, o którym jako pierwszy dowiedział się dziennik "Bild", informuje, że zostało do wykorzystania przez Airbusa 630 mln euro.

Według dziennika, resort wynajął zewnętrzną firmę, która ma zająć się skomplikowanymi kwestiami prawnymi. Berlin spodziewa się, że zakończenie produkcji będzie też pretekstem dla Stanów Zjednoczonych do oskarżenia w WTO Unii Europejskiej o bezprawne subwencjonowane producenta samolotów. Udzielanie pożyczek Airbusowi przez Niemcy, Francję, Wielką Brytanię i Hiszpanię na prace nad samolotami jest od lat powodem sporu handlowego z USA.

Przeczytaj więcej o:  Lufthansa

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common