Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Biura Podróży

Exim Tours: Nie daliśmy się sprowokować do obniżania cen poniżej kosztów

Filip Frydrykiewicz 08-04-2019, ostatnia aktualizacja 08-04-2019 10:51
Sławomir Szulc liczy na ponad 30-procentowy wzrost liczby klientów jego firmy na koniec sezonu
Sławomir Szulc liczy na ponad 30-procentowy wzrost liczby klientów jego firmy na koniec sezonu
źródło: archiwum prywatne
autor: Filip Frydrykiewicz

Prawie nie ma kierunków, w wypadku których nie notowalibyśmy wzrostu sprzedaży rok do roku. Przewiduję, że w tym sezonie urośniemy o 30 – 35 procent - mówi dyrektor generalny biura podróży Exim Tours Sławomir Szulc

Co roku na największe targi turystyczne świata, ITB w Berlinie, przyjeżdżają tysiące menedżerów z biur podróży, hotelarzy i pośredników specjalizujących się dostarczaniu touroperatorom kontraktów na hotele wakacyjne. To ostatni moment, by uzgodnić szczegóły współpracy w najbliższym sezonie letnim, ale okazja, żeby omówić plany na kolejne lata.

Na ostatniej imprezie, trwającej od 6 do 10 marca, z czego na spotkania branżowe zarezerwowano pierwsze cztery dni, pojawiło się także wielu przedstawicieli polskiej turystyki - prezesów największych biur podróży, specjalistów od kontraktowania, od produktu, a nawet od marketingu. Udało nam się zapytać ich o efekty targowych spotkań. Zobacz:

„Itaka: To może być całkiem niezły sezon".

"Grecos: Podzieliliśmy się z partnerami optymizmem".

"Neckermann: Agenci zauważyli, że się zmieniamy i chcą nas sprzedawać"

Dzisiaj relacja dyrektora biura Exim Tours Sławomira Szulca.

Filip Frydrykiewicz: W jakim nastroju przyjechał pan do Berlina?

Sławomir Szulc: Jestem bardzo zadowolony z przedsprzedaży, bo mamy ponad 50 procent więcej rezerwacji niż w zeszły roku.

To wcale nie znaczy, że przygotowaliśmy o 50 procent więcej produktu. Po prostu wyjazdy sprzedają się szybciej niż przed rokiem. Nie jesteśmy szaleńcami, żeby zwiększać ofertę aż o 50 procent. Pamiętamy, co się działo w zeszłym roku, jaka była nadwyżka ofert i jak trzeba było się ich pozbywać poniżej kosztów.

Na ten rok przygotowaliśmy maksymalnie 20 procent produktu więcej w części czarterowej. Na tyle szacujemy wzrost całego rynku.

Zarazem, jeśli chodzi o produkty składane dynamicznie, to oferujemy wszystko, co jest możliwe i osiągalne, bo produkt ten nie generuje dodatkowych kosztów - dynamiczne oferty są oparte na przelotach samolotami rejsowymi i tanimi liniami, nie ponosimy więc ryzyka jak w wypadku przelotów czarterowych. Rynek zweryfikuje, czy jest zainteresowany takimi produktami, w takiej ilości i cenach.

Czytaj też: "Exim Tours: Więcej Egiptu i Tunezji, chcemy wrócić do korzeni".

Których kierunków sprzedaż rośnie w Eximie?

Właściwie w wypadku prawie wszystkich kierunków notujemy wzrost. Klienci znowu nabrali zaufania do krajów arabskich, czy szerzej islamskich. Skoczyło wręcz zainteresowanie Tunezją (największa dynamika ze wszystkich krajów, trzycyfrowa), Egiptem i Turcją.

Dosyć duży wzrost mamy jeśli chodzi o sprzedaż wyjazdów do Hiszpanii – wynika to stąd, że oferujemy tanie hotele w połączeniu z wylotami tanimi liniami lotniczymi z Niemiec. Świetnie sprzedaje się Cypr i tradycyjnie już Malta.

Nawet jeśli chodzi o Grecję, w której nie jesteśmy przecież mocnym graczem, mamy trochę lepszą sprzedaż niż w zeszłym roku. Chociaż nie jest to destynacja, która będzie u nas bestsellerem i którą będziemy rozwijać.

Jedynym kierunkiem, który jest w odwrocie, patrząc na liczbę klientów, jest Bułgaria. Wynika to z bardzo dużej konkurencji, głównie jednego touroperatora, który przygotował bardzo dużo ofert i sprzedawał je bardzo tanio. Część naszych klientów uciekła do niego, ale część też przeniosła się na kierunki, które wracają, a na których Exim jest mocny, jak Egipt, Tunezja i Turcja. Wygrywają one stosunkiem jakości do ceny z Bułgarią. To zresztą produkt o innej specyfice. O ile w Bułgarii hotele stoją w kilku, nawet w pięciu, liniach wzdłuż brzegu morza, na plaży jest więc zawsze ciasno, o tyle w Egipcie i Turcji hotele sąsiadują bezpośrednio z plażą.

Cieszy nas też, że rentowność tej sprzedaży będzie lepsza niż rok temu, co już widać po wypełnieniu czarterów. Również sprzedaż ofert, które nazywamy dynamicznymi, choć mówiąc precyzyjnie chodzi o oferty prepakietowane, jest dużo większa niż rok temu o tej porze.

Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  berlin , biuro podróży , Exim Tours , ITB , targi turystyczne

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common