Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Promocja turystyczna

Chorwacja promuje przyrodę, wody termalne i wino

Nelly Kamińska 13-04-2019, ostatnia aktualizacja 13-04-2019 14:04
źródło: archiwum prywatne
autor: Nelly Kamińska

Atrakcje regionu sisacko-moslawińskiego w środkowej Chorwacji były tematem prezentacji zorganizowanej wczoraj w Warszawie przez Chorwacką Wspólnotę Turystyczną w Polsce

Żupania (odpowiednik naszego województwa) sisacko-moslawińska leży w środkowej Chorwacji, a jej stolicą jest Sisak.

- Nie mamy morza, które najbardziej przyciąga turystów, ale mamy wiele innych atrakcji, przede wszystkim wspaniałą przyrodę i takąż kuchnię regionalną. Jesteśmy znani z domowych serów, kiełbas, miodów, a przede wszystkim z wina, które powstaje z rodzimego szczepu škrlet. Mamy ponad 20 piwnic winnych i szlak tematyczny Moslavačka Vinska Cesta. Od stolicy Chorwacji Zagrzebia dzieli nas zaledwie pół godziny jazdy, a od lotniska 20 minut - zachęcał na wczorajszej prezentacji w Warszawie żupan (odpowiednik naszego marszałka województwa) żupanii sisacko-moslawińskiej Ivo Žinić.

- Mamy ponad 1000 kilometrów oznakowanych tras rowerowych i dobrze rozwiniętą bazę noclegową bike&bed przyjazną rowerzystom - dodała dyrektor Wspólnoty Turystycznej Żupanii Sisacko-Moslawińskiej (tamtejsza regionalna organizacja turystyczna) Ingrid Padjen Đurić. Wśród największych atrakcji regionu dyrektor wymieniła również uzdrowisko termalne Topusko i park przyrody Lonjsko Polje (jeden z największych obszarów bagiennych w Europie), znany głównie jako rezerwat ptaków.

Żupania sisacko-moslawińska pierwszy raz zaprezentowała się Polakom w listopadzie zeszłego roku na targach turystycznych TT Warsaw. Jak mówi dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz, efekty tej akcji promocyjnej są imponujące. - W pierwszym kwartale tego roku liczba polskich turystów, którzy odwiedzili region, wzrosła o 831 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku - podaje szefowa wspólnoty.

Czytaj też: "Rusza baza wiedzy o Chorwacji".

Na razie udział żupanii sisacko-moslawińskiej w chorwackiej turystyce przyjazdowej jest niewielki - w zeszłym roku wyniósł 1,8 procent, a zagraniczni goście wykupili tam ponad 120 tysięcy noclegów. Region nastawiony jest głównie na turystów indywidualnych.

- Goście spędzają w województwie średnio dwa, trzy dni. Korzystają z różnych form turystyki aktywnej i uzdrowiskowej, ważnym elementem ich wizyt są również kulinaria i wino - mówi Agnieszka Puszczewicz.

Jak podał ambasador Chorwacji w Polsce Tomislav Vidošević, w ubiegłym roku Chorwację odwiedziło ponad milion Polaków, co daje im czwarte miejsce w rankingu nacji najliczniej goszczących w tym kraju.

Przeczytaj więcej o:  Chorwacja

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common