Partner strategiczny:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Najnowsze

Linie lotnicze i lotniska

Bankructwo Aigle Azur. Są chętni, żeby ją kupić

Piotr Rudzki 09-09-2019, ostatnia aktualizacja 09-09-2019 17:43

Francuska tania linia lotnicza Aigle Azur ogłosiła bankructwo. 6 września zawiesiła wszystkie loty. Jest jednak na nią kilku chętnych - poinformował wiceminister transportu Jean-Baptiste Djebbari

Aigle Azur założono w 1946 r. Ma  centralę na lotnisku Orly pod Paryżem. Przewoźnik zatrudnia 1700 ludzi w tym 700 we Francji i ma flotę airbusów A320 i A330, którymi latała na 21 trasach z Francji do Europy, Afryki i na Bliski Wschód.

Głównymi udziałowcami tej linii są chińska grupa HNA (48 proc.) i brazylijski przedsiębiorca David Neeleman (32 proc.).

Kandydaci do jej przejęcia mieli czas do południa w poniedziałek na składanie ofert - poinformował zarządca komisaryczny, firma Selarl AJRS. Tego samego dnia po południu miał odbyć się wybór oferty.

Wiceminister Djebbari stwierdził w wypowiedzi dla dziennika "Le Parisien", że "rynek Aigle Bleu jest solidny. Linia potrzebuje więc poważnego chętnego, zdolnego utrzymać maksymalną liczbę miejsc pracy. Dobra wiadomość jest taka, że kilku chętnych wyraziło zainteresowanie".

- Np. były prezes linii Hop! Lionel Guerin, któremu towarzyszy ekipa uznana w świecie lotnictwa, z wiarygodnym wsparciem finansowym. Grupa Air France wydaje się również chętna do złożenia oferty. Inni też zapoznają się z dokumentami, m.in. grupa Dubreuil za pośrednictwem Air Caraibes czy easyJet. To pokazuje, że Aigle Azur budzi zainteresowanie - cytuje Reuter wiceministra.

Aigle Azur latająca głównie do Algierii wpadła w kłopoty finansowe z powodu nadmiernego rozwoju lotów średniego zasięgu do Algierii i dalekich do Brazylii. Musiała zaprzestać latania, powodując uziemienie 19 tys. pasażerów. - Z liczby tych, którzy mieli trudności w najgłębszym kryzysie zostało jeszcze 13 tysięcy, w tym 11 tysięcy z biletami do Algierii, 600 do Mali, następnie do Portugalii, Rosji, Libanu i kilkadziesiąt do Brazylii, Ukrainy i Senegalu - poinformował Djebbari.

Rosnące koszty paliwa i zaostrzająca się rywalizacja tanich przewoźników doprowadziła w ostatnich trzech latach do bankructwa Air Berlin, Germanii. brytyjskiej Monarch, łotewskiej Primera Air i szwajcarskiej SkyWork.

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

  • brak danych
X-Trade Brokers SA

TV.RP.PL

common