Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

Niemiecka turystyka przyjazdowa ma się opierać na danych, która będą gromadzone, a potem udostępniane w uporządkowany sposób. Zapewni jej to "graf wiedzy" – uruchomiony właśnie projekt Niemieckiej Centrali Turystyki.

Publikacja: 04.07.2023 08:47

Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

Foto: open-data-germany.org

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchomiła nowy projekt - graf wiedzy. To zbiór informacji dotyczący różnych obszarów turystyki w Niemczech. Znaleźć w nim można ponad 200 tysięcy danych, z których korzystać mogą wszyscy – od globalnych platform sprzedaży, przez dostawców usług, aż po start-upy. 100 tysięcy rekordów obejmuje ofertę turystyczną (punkty sprzedaży, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele i inne), a kolejne 100 tysięcy - infrastrukturę.

Dane pozyskiwane są ze wszystkich 16 landów, ale partnerów uczestniczących w projekcie jest więcej – wśród nich znaleźli się między innymi Amadeus, Magic Cities, German Convention Bureau i instytucje naukowe. Infrastruktura technologiczna została przystosowana do łatwego łączenia projektów, a swoje informacje planują tam umieszczać także inne podmioty, między innymi niemieckie koleje, Deutsche Bahn.

– To kamień milowy na drodze do cyfrowej przyszłości turystyki – mówi Petra Hedorfer, prezes DZT, cytowana w informacji prasowej.  – We współpracy z wieloma zainteresowanymi stronami udało się uruchomić największy projekt infrastruktury danych dla branży turystycznej w Niemczech.

Międzyfirmowa, transgraniczna i międzybranżowa wymiana informacji za pośrednictwem tego systemu jest uważana za pionierskie osiągnięcie niemieckiej gospodarki. To też mocny sygnał świadczący o innowacyjności naszej branży – dodaje i podkreśla, że projekt zgodny jest ze strategią cyfrowego rozwoju rządu federalnego, szczególnie w obszarze turystyki, którą tworzą średniej wielkości przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Szukasz informacji o Hiszpanii? Sztuczna inteligencja ci ich dostarczy

Dyrektor Tourismusmarketing Baden-Württemberg Andreas Braun i jednocześnie rzecznik państwowych organizacji turystycznych, potwierdza, że transformacja cyfrowa kształtuje wszystkie etapy łańcucha wartości w turystyce. Oznacza to, że organizacje zarządzające kierunkami (DMO) i lokalne organizacje turystyczne (LTO) również muszą na nowo zdefiniować swoją rolę i lepiej zarządzać danymi.

Armin Dellnitz, dyrektor Stuttgart Marketing i rzecznik Magic Cities, zwraca uwagę, że po pandemii biznes znów nabiera tempa, ale klienci decydują się na wybór kierunku w ostatniej chwili, oczekują aktualnych informacji i, o ile to możliwe, dostępu do wszystkich usług w jednym miejscu. Graf wiedzy tworzy ku temu odpowiedni fundament.

Ważnymi zadaniami na najbliższe tygodnie i miesiące będzie dystrybucja danych poprzez nawiązywanie i poszerzanie kontaktów z potencjalnymi użytkownikami i wykorzystanie tych informacji – na przykład dotyczących mobilności na potrzeby tworzenia zrównoważonych ofert. Trwają też prace nad wymianą transgraniczną, by opracować dalsze wspólne standardy.

Petra Hedorfer podkreśla, że innowacje technologiczne w zarządzaniu danymi idą w parze z ich ochroną, niezależnością, pozwalają też łatwiej je przenosić między różnymi systemami, platformami lub aplikacjami.

Jesienią DZT planuje wspólne wydarzenie (hackathon) z przedstawicielami start-upów i interesariuszami z branży turystycznej, aby opracować konkretne przykłady zastosowań projektu. Aktualną bazę danych grafu wiedzy można przeglądać za pomocą widżetu na stronie internetowej projektu open-data-germany.org.

Czytaj więcej

Booking.com: Z nami podróż zaplanujesz dzięki sztucznej inteligencji

Projekt Open Data/Knowledge Graph został uruchomiony przez DZT jako wspólne przedsięwzięcie z 16 krajowymi organizacjami turystycznymi landów, Magic Cities, Amadeusem, German Convention Bureau, przedstawicielami nauki i innymi partnerami turystycznymi. Projekt zakłada nie tylko gromadzenie danych, ale także udostępnianie ich w ustrukturyzowany, licencjonowany i połączony sposób.

"Dzięki tej nowej jakości danych, dostępnych dla wszystkich uczestników rynku, aplikacje wspierane przez sztuczną inteligencję wyszukują również mniej znane oferty turystyczne. To pozwala średniej wielkości przedsiębiorcom i start-upom rozwijać inteligentne, zorientowane na klienta usługi i wprowadzać je na rynek" - czytamy w komunikacie.

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchomiła nowy projekt - graf wiedzy. To zbiór informacji dotyczący różnych obszarów turystyki w Niemczech. Znaleźć w nim można ponad 200 tysięcy danych, z których korzystać mogą wszyscy – od globalnych platform sprzedaży, przez dostawców usług, aż po start-upy. 100 tysięcy rekordów obejmuje ofertę turystyczną (punkty sprzedaży, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele i inne), a kolejne 100 tysięcy - infrastrukturę.

Dane pozyskiwane są ze wszystkich 16 landów, ale partnerów uczestniczących w projekcie jest więcej – wśród nich znaleźli się między innymi Amadeus, Magic Cities, German Convention Bureau i instytucje naukowe. Infrastruktura technologiczna została przystosowana do łatwego łączenia projektów, a swoje informacje planują tam umieszczać także inne podmioty, między innymi niemieckie koleje, Deutsche Bahn.

Pozostało 80% artykułu
Nowe Trendy
Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?
Nowe Trendy
Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać
Nowe Trendy
Piotr Borys: Dofinansujemy i sprofesjonalizujemy polską turystykę. To będzie przełom
Nowe Trendy
Zmiany w prawie turystycznym. "Komisja Europejska szykuje przedsiębiorcom piekło"
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Nowe Trendy
Rowerem do Polski - sposób urzędnika na promowanie naszego kraju