Agenci! Zabezpieczcie się przed skutkami ustawy

Bloomberg

Agenci muszą się zabezpieczyć na wypadek, gdyby touroperatorzy nie przygotowali informacji, które w świetle ustawy trzeba przekazywać klientom. W ten sposób unikną odpowiedzialności za jej złamanie

Niemiecka prawniczka Julia Thöle radzi agentom, by wymusili na touroperatorach zapisy w umowie agencyjnej, że to organizator jest zobowiązany dostarczyć przedstawicielom biur podróży wszystkie niezbędne informacje o wycieczce, informuje portal Travel Talk.

Chodzi o obowiązek poinformowania klienta na przykład o przepisach wjazdowych, konieczności posiadania paszportu, wizy, dokładnych dniach, w których będą realizowane kolejne punkty programu objazdowego, czy informacji na temat dostępności danej imprezy dla osób niepełnosprawnych.

Od 1 lipca tego roku wraz z wejściem w życie nowej ustawy wdrażającej do lokalnego prawa dyrektywę o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych touroperatorzy i agenci będą musieli przekazać te wszystkie dane turystom, zanim podpisze on umowę o realizację wyjazdu.

Z analizy Niemieckiego Związku Turystycznego wynika, że niewielu touroperatorów wprowadziło już te informacje do swoich systemów. Ponieważ wielu danych agenci nie są w stanie pozyskać samodzielnie, prawniczka radzi, by zabezpieczyli się przed odpowiedzialnością wynikającą z nieudzielenia informacji podróżnym. To pozwoli im dochodzić swoich praw, jeśli okaże się, że nie dopełnili obowiązków wynikających z ustawy z winy touroperatora.

– Jeśli organizator nie wyrazi zgody na przejęcie odpowiedzialności za dostarczenie odpowiednich danych, agent musi się zastanowić, czy chce nadal sprzedawać jego ofertę – konkluduje Thöle.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Była fabryka Fiata, będą targi i konferencje

Hale warszawskiej fabryki FSO na Żeraniu, z zachowaniem wielu oryginalnych elementów, zostaną przekształcone w ...

Włosi ostrzegają, kiedy będą korki

Dwa ostatnie weekendy lipca i dwa pierwsze weekendy w sierpniu zapowiedziano jako czas szczytu ...

Itaka poprawia podróże dla niepełnosprawnych

Piętnastu pracowników salonów firmowych, infolinii i centrum obsługi klienta Itaki przesiadło się na próbę ...

Lotniska regionalne: Rośniemy szybciej niż rok temu

W pierwszym półroczu przez regionalne porty lotnicze przewinęło się 12,8 miliona pasażerów. To o ...

Marka hotelowa Mondrian wkracza do Europy

Pierwszy europejski Mondrian ma zacząć działać wiosną przyszłego roku w Cannes, zaś drugi w ...

Lotnisko Chopina spodziewa się 15,5 mln pasażerów

Do końca listopada przez warszawskie Lotnisko Chopina przewinęło się w tym roku 14,6 miliona ...