Rezerwacja hotelu u Cooka to pakiet turystyczny

archiwum prywatne

Thomas Cook zrobi od 1 lipca z rezerwacji samego noclegu pakiet turystyczny. A wszystko po to, żeby agenci nie musieli obawiać się odpowiedzialności wynikającej z nowej ustawy

1 lipca w Niemczech, podobnie jak w Polsce, w życie wchodzi nowa ustawa będąca implementacją dyrektywy unijnej o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Zgodnie z jej zapisami agenci, którzy będą łączyć pojedyncze usługi turystyczne (pod pewnymi warunkami, takimi jak na przykład moment ich rezerwacji, czy sposób przyjmowania za nie płatności), będą musieli wykupić zabezpieczenie finansowe od własnej upadłości. Niemieccy touroperatorzy chcą zdjąć z nich tę odpowiedzialność i z produktów sprzedawanych do tej pory pojedynczo tworzą pakiety, za które gwarantują swoimi polisami ubezpieczeniowymi.

Tak robi Thomas Cook w Niemczech, który zmienia od 1 lipca rezerwację samego hotelu w zorganizowaną imprezę turystyczną, informuje portal Travel Talk. Aby nowy produkt był imprezą turystyczną w rozumieniu ustawy (co najmniej dwie powiązane ze sobą usługi), firma do wykupionego noclegu dokłada pakiet „sunny heart” (od symbolu Thomasa Cooka). W ramach tego ostatniego turyści dostaną cyfrowy przewodnik, opiekę centrum kontaktowego (Thomas Cook Connected Service) i dostęp do narzędzia Thomas Cook SMS Assist, za pośrednictwem którego touroperatorzy kontaktują się z klientami w sytuacji awaryjnej lub w ramach zarządzania kryzysowego.

Nowy pakiet będzie włączony zarówno do rezerwacji hoteli jak i wakacyjnych mieszkań, klienci dostaną też certyfikat potwierdzający zabezpieczenie wykupionych usług.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Agencie, prześwietl swojego kontrahenta

Agenci turystyczni powinni sprawdzać swoich partnerów biznesowych – twierdzi brytyjska firma Profit, która we ...

Polska w Dubaju zachęca do przyjazdu po zdrowie

W Dubaju rozpoczęły się największe targi turystyczne na Bliskim Wschodzie. Uczestniczą w nich także ...

Biura turystyczne wydają miliony na reklamę

W 2018 roku największe internetowe agencje turystyczne w Niemczech wydały na reklamę 335 milionów ...

Wypadek polskiego autobusu na Litwie

Autokar z polskimi dziećmi jadącymi na wycieczkę do Wilna zjechał w miejscowości Mirosław, 120 ...

Betlej: Niemcy też mają kłopot ze sprzedażą wycieczek

Bardziej opłacalna sprzedaż internetowa to jedna z przyczyn rosnącej przewagi zdigitalizowanych gigantów, jak TUI ...

Thomas Cook do agentów: Nie bójcie się nas sprzedawać

Słabe wyniki Thomasa Cooka z pierwszego półrocza spowodowały, że agenci zaczęli się martwić o ...