Neckermann Polska odwołuje część wylotów

Biuro podróży Neckermann Polska „mając na uwadze dobro klientów” odwołuje wszystkie środowe wyloty i na 48 godzin wstrzymuje przyjmowanie rezerwacji

Właściciel biura, turystyczny gigant Thomas Cook, ogłosił w poniedziałek upadłość.

Według prezesa Neckermanna Polska Macieja Nykiela, który ogłosił komunikat, „sytuacja nabrała nowej dynamiki. Komplikacji uległa sytuacja w niektórych hotelach, na lotniskach, firmach transportowych i miejscowościach wakacyjnych, spowodowana koniecznością repatriacji przez brytyjskie władze do Wielkiej Brytanii kilkuset tysięcy turystów z powodu upadku brytyjskiej firmy Thomas Cook PLC”.

Czytaj także: Linie lotnicze podnoszą ceny po upadku najstarszego biura podróży?

Ze względu na dobro klientów biuro zdecydowało się odwołać dzisiejsze wyloty na Zakintos i Majorkę. Odwołano także wszystkie środowe wyloty (25 września) i Neckermann nie przyjmuje żadnych nowych rezerwacji (cały dokument czytaj niżej).

Jeszcze w poniedziałek, po informacji o bankructwie biura Thomas Cook, prezes polskiego oddziału Neckermanna zapewniał, że ma ono stabilną sytuację finansową i realizuje na bieżąco wszystkie zobowiązania, wszystkie rachunki i faktury są zapłacone.

Jednak Polacy mają problemy w hotelach. Na Majorce usłyszeli od obsługi w niektórych hotelach, że mają opuścić pokoje, albo zapłacić za cały pobyt, bo nie zrobił tego Neckermann Polska.

Na wczasach i wyjazdach z tym biurem podróży jest za granicą 3,6 tysiąca polskich klientów.

Wydaje się jednak, że losy polskiej spółki rozstrzygną się w niemieckiej centrali Neckermanna podległej spółce Thomas Cook Touristik, która jest jej właścicielem. Trzeba pamiętać, że w wypadku koncernów turystycznych kontrakty hotelowe i na inne usługi są zazwyczaj wspólne dla wielu rynków, są więc ściśle powiązane i zależą od siebie.

Na niemieckiej stronie Thomas Cook napisał, że „analizuje ostatnie możliwości. Jeśli nie przyniosą rezultatów, firma będzie zmuszona złożyć wniosek o niewypłacalność spółek Thomas Cook, Thomas Cook Touristik i Bucher Reisen & Öger Tours oraz ewentualnie dla innych spółek”.

Według Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata w 2018 r. Neckermann był na szóstym miejscu pod względem obrotów wśród działających w Polsce biur podróży. W ubiegłym roku spadły one o prawie 20 procent, do 203 mln złotych. Strata netto była 12-krotnie wyższa niż w 2017 r. – wyniosła niemal 12,3 mln złotych.

Oświadczenie zarządu Neckermann Polska

Szanowni Państwo, drodzy Klienci, Kontrahenci, Partnerzy, Agenci i Współpracownicy,

w nawiązaniu do mojego wczorajszego komunikatu z dnia 23.09.2019 informuje, że sytuacja w większości destynacji wakacyjnych, w których przebywają Klienci Neckermann Polska nabrała nowej dynamiki. Komplikacji uległa sytuacja w niektórych hotelach, na lotniskach, firmach transportowych i miejscowościach wakacyjnych, spowodowana koniecznością repatriacji przez brytyjskie władze do Wielkiej Brytanii kilkuset tysięcy turystów z powodu upadku brytyjskiej firmy Thomas Cook PLC.

Ta sytuacja ma obecnie wpływ na całą branżę turystyczną na świecie, w tym także na Klientów Neckermann Polska. Ma to swój wyraz w szczególności w tych destynacjach, w których Brytyjczycy mieli największy udział, np. na greckiej wyspie Zakynthos oraz hiszpańskiej Majorce. Dochodzi tam do sytuacji, które zakłócają typowy przebieg świadczenia usługi turystycznej.

Mając na uwadze dobro Klientów Neckermann Polska wdrożyłem procedury, mające na celu ochronę Klientów przed ryzykiem utrudnień w korzystaniu z usługi turystycznej w postaci:

  • anulacji wylotów na Zakynthos i Majorkę w dniu 24.09.2019
  • anulacji wylotów na wszystkie destynacje w całym dniu 25.09.2019
  • czasowym wstrzymaniu możliwości zakładania jakichkolwiek nowych rezerwacji na dowolny sezon wakacyjny w Neckermann Polska na czas 48 godzin.

Jednocześnie zapewniam, że w tej skomplikowanej i trudnej sytuacji we wszystkich naszych działaniach kierujemy się w pierwszej kolejności ochroną interesów naszych Klientów. Wszyscy Pracownicy i wszystkie działy centrali oraz biur własnych Neckermann Polska pracują obecnie nad tym, aby w sposób szybki i skuteczny reagować na wszelkie zdarzenia w destynacjach wakacyjnych i w przypadku wystąpienia problemów udzielać pomocy naszym polskim Klientom. Wszelkich dodatkowych informacji naszym Klientom udzielają pracownicy pod numerem infolinii 22 212 05 00. Wszystkie biura Neckermann w całej Polsce są dzisiaj otwarte i normalnie funkcjonują.

Firma Neckermann Polska pozostaje w stałym kontakcie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, ubezpieczycielem oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych RP. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek nowych faktów, będziemy podawać je w kolejnych komunikatach.

Z poważaniem

Maciej Nykiel

Prezes Zarządu

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow ma w Grecji swoje biuro podróży

Nazywa się Rainbow Hellas, ma siedzibę w Atenach, a na jego czele stoi Greczynka ...

Touroperatorzy, zabezpieczcie prowizje agentów

Niemiecka organizacja branżowa VUSR żąda od touroperatorów, by zabezpieczali prowizje agentów poprzez zawieranie odpowiednich ...

Ryanairem z Poznania do Kawali

Ryanair zainaugurował dziś letnie połączenie z Poznania do Kawali nad Morzem Egejskim w greckim ...

Kobiety w TUI mają gorzej niż mężczyźni

Kobiety pracujące w brytyjskim TUI zarabiają dwa razy mniej niż mężczyźni, wynika z analizy ...

Niemiecki TUI podnosi progi sprzedażowe

O 50 tysięcy euro muszą zwiększyć niemieccy agenci sprzedaż wycieczek z TUI, żeby utrzymać ...

Mazowsze na feriach, turyści w biurach podróży

Chociaż mieszkańcy Mazowsza wyjechali na ferie, pozostali turyści nie omijali biur podróży. System rezerwacyjny ...