Rainbow: Zyski rosną szybciej niż sprzedaż

Filip Frydrykiewicz

Wzrost przychodów o ponad 20 procent, a zysku o prawie 34 procent – to wynik Grupy Kapitałowej Rainbow Tours w pierwszym półroczu tego roku

Przychody ze sprzedaży całej grupy od stycznia do czerwca wyniosły 546,9 mln złotych i były większe od zeszłorocznych o 91,87 mln złotych, co dało wzrost o 20,2 procent. Same przychody ze sprzedaży imprez turystycznych miały jednak większy wzrost, bo 25,7-rocentowy. Zysk netto w tym okresie wyniósł 5,93 mln złotych, czyli  był większy o prawie 1,5 mln złotych w stosunku do 2016 roku (wzrost o 33,7 procent).

Spółka Rainbow Tours wskazuje, że mimo że pierwsze półrocze obfitowało w niekorzystne dla turystyki wydarzenia jak zamachy terrorystyczne w Europie i na świecie, nie miało to znaczącego wpływu na jej działalność. – Potwierdza to rosnąca liczba osób uczestniczących w imprezach turystycznych, również dzięki znaczącej dywersyfikacji oferty – komentuje rzecznik prasowy biura podróży Rainbow Radomir Świderki. – Nieustannie ją uatrakcyjniamy, wprowadzamy nowe kierunki, będące odpowiedzią na oczekiwania klientów, które również kształtują nowe trendy sprzedażowe. W pierwszym półroczu tego roku wprowadziliśmy przeloty czarterowe do Brazylii i  Panamy oraz rozszerzyliśmy na sezon letni  sprzedaż wyjazdów na Kubę. W wypadku Ameryki Południowej jest to działanie otwierające nowy, dotychczas nieobecny w Polsce segment rynku.

Od stycznia do czerwca w imprezach turystycznych Rainbow łącznie wzięło udział 155,2 tysiąca uczestników, czyli o 32,3 tysiąca więcej, niż w pierwszym półroczu 2016 roku, co daje wzrost o 26,3 procent.

Jak wyjaśnia Świderski zarząd grupy Rainbow Tours zamierza konsolidować działalność w we wszystkich spółkach i skupić się na podniesieniu zyskowności i obniżeniu kosztów działania poszczególnych podmiotów. Zapowiada też dalsze inwestowanie w hotele, w tym własne. Zadowolony jest bowiem  doświadczeń jakie przynosi prowadzenie od zeszłego roku własnego hotelu nantos w Grecji. W planach ma więc wybudowanie trzeciej części budynku w kompleksie White Olive Premium 4*, z 47 nowymi pokojami.

Jednak największą inwestycją, jaką planuje Rainbow, będzie kompleks hotelowy White Olive Elite. W drugim półroczu 2017 roku spółka kupi grunt o powierzchni 0,9 hektara, na którym zamierza postawić kompleks hotelowy z prawie 200 pokojami o standardzie 5*.

„Spółka zamierza skupić się na konsekwentnej budowie silnej i rozpoznawalnej marki Rainbow oraz Grupy Kapitałowej obejmującej swym działaniem wszystkie aspekty rynku turystycznego w Polsce. W dalszym ciągu rozwijane będą nowoczesne kanały dystrybucji: call center i internet oraz działalność konsolidująca rynek czarterów” – czytamy w komunikacie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sabre połączy siły z Booking.com

Klienci korzystający z usług Sabre za pomocą platformy Content Services for Lodging będą mieli ...

Niebo nad Lizboną

Kiedy chcę naprawdę odpocząć, nie wybieram kurortu, nie udaję się na wyspę. Wolę chodzić ...

Wycieczki z przeceny sprzedają się dobrze

Bieżące przychody niemieckiego agenta turystycznego sonnenklar.TV sięgnęły już 60 procent zeszłorocznych, a wszystko dzięki ...

Zagraniczni turyści doceniają Kraków

Santander i Grenada to najlepsze miasta na krótki wypad – wynika z badania hiszpańskiej ...

Zielona Góra niemal podwaja liczbę pasażerów

Do lipca przez Port Lotniczy Zielona Góra – Babimost przewinęło się 14 tysięcy podróżnych, ...

Dominikana – karta turystyczna w cenie podróży

Władze Republiki Dominikańskiej wprowadzają ułatwienie dla turystów: od kwietnia koszt obowiązkowej karty turystycznej będzie ...