Kontrakt został podpisany na wiele lat, dzięki czemu Thomas Cook obniży koszty obsługi turystyki miejskiej i poszerzy swoją ofertę. W ramach porozumienia Expedia udostępni grupie swój system rezerwacyjny, który zostanie podłączony pod strony internetowe poszczególnych touroperatorów i inne kanały dystrybucji. Thomas Cook będzie zaś sprzedawał na portalach Expedii wycieczki zorganizowane typu „plaża i słońce”.

– Połączenie oferty hotelowej Expedii i jej technologii dystrybucji on-line poprawi ofertę Thomasa Cooka w segmencie podróży do miast i rezerwacji samych noclegów. Jednocześnie pomoże naszej firmie zrobić ważny krok w realizacji strategii wzrostu – mówi Peter Fankhauser, prezes Grupy Thomasa Cooka.

Fankhauser tłumaczy, że współpraca z przedsiębiorstwem prowadzącym działalność na całym świecie pomoże firmie uprościć pracę oraz skoncentrować się na własnych markach hotelowych i wybranych obiektach partnerskich zorientowanych na turystów szukających słońca i plaży. Zapowiada, że z nowej bazy noclegowej będą mogli skorzystać przede wszystkim amatorzy krótkich wypadów miejskich (city breaków), bo program lotniczy nadal będzie skoncentrowany wokół obiektów własnych.

Decyzja o zawiązaniu partnerstwa z Expedią jest kolejnym krokiem w strategii transformacji Thomasa Cooka. Wcześniej koncern rozpoczął współpracę m.in. z Webjet Limited, firmą zajmującą się zakupem łóżek hotelowych.