Agenci turystyczni powinni zadbać o słonie

AFP

Trzeba zmienić sposób myślenia klientów biur podróży o roli zwierząt i walczyć z okrucieństwem wobec słoni – uważa brytyjska celebrytka Alesha Dixon, firmująca kampanię edukacyjną na temat praw zwierząt pracujących w turystyce

Światowa Organizacja Ochrony Zwierząt (WAP) chce walczyć z wykorzystywaniem słoni przez branżę turystyczną – informuje brytyjski branżowy portal turystyczny TTG Media.

O problemie można się było więcej dowiedzieć w czasie spotkania z Intrepid Travel, touroperatorem specjalizującym się w wycieczkach objazdowych. Odkąd w 2010 roku firma ta usunęła ze swoich programów wszystkie atrakcje korzystające z pracy słoni, jej śladem poszło 150 innych przedsiębiorstw turystycznych.

Celem zainaugurowanej przez Intrepid Travel kampanii Unite for the Herd jest obrona słoni przed wykorzystywaniem do obsługiwania turystów. Ambasadorką akcji została Alesha Dixon, znana brytyjska piosenkarka i prezenterka. Jak podaje, zainteresowała się tą sprawą po obejrzeniu tajskiego show, w którym słonie grały w piłkę. Niektóre zwierzęta były pokaleczone. – Teraz moim celem jest uświadomienie problemu. Ale nie możemy o nim mówić bez udziału branży turystycznej. Agenci ponoszą tu olbrzymią odpowiedzialność – są dla klientów oknem na świat. Potrzebujemy ich pomocy, żeby zmienić myślenie – mówi Dixon. – Słonie są wykorzystywane, żeby nas zadowolić. Mamy obowiązek je chronić – dodaje.

Jak wyjaśnia, agenci powinni tłumaczyć klientom, że istnieją inne sposoby zobaczenia tych zwierząt. Najlepiej obserwować je w ich naturalnych środowisku, w którym żyją w całych stadach.

To, czy firma jest przyjazna słoniom, można sprawdzić na stronie WAP. W serwisie tym znajduje się również internetowa petycja przeciwko wykorzystywaniu słoni w branży turystycznej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Europa uwolni Maxy w styczniu?

MAX jest bezpieczny i może wrócić do służby – mówi szef Agencji Unii Europejskiej ...

Bon turystyczny – posłowie odrzucają emerytów i pojedyncze usługi

Komisja sejmowa nie będzie rekomendować izbie dwóch z trzech poprawek merytorycznych zaproponowanych przez Senat ...

Enter Air: Przygotowania do sezonu przyniosły nam straty

W pierwszym kwartale 2018 r. czarterowa linia lotnicza Enter Air wykonała o 23,7 procent ...

Izrael dopłaci do lotów do Ejlatu

Ministerstwo Turystyki Izraela ogłosiło, że w tym roku znów będzie subsydiować loty z zagranicy ...

1000+ potrzebuje reklamy

Rządowy program 1000+ to świetny pomysł, szkoda tylko, że aż jedna czwarta turystów nie ...

Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

W ramach luzowania lockdownu agenci turystyczni w Anglii i w Walii otworzyli w poniedziałek ...