Światowa Organizacja Ochrony Zwierząt (WAP) chce walczyć z wykorzystywaniem słoni przez branżę turystyczną – informuje brytyjski branżowy portal turystyczny TTG Media.

O problemie można się było więcej dowiedzieć w czasie spotkania z Intrepid Travel, touroperatorem specjalizującym się w wycieczkach objazdowych. Odkąd w 2010 roku firma ta usunęła ze swoich programów wszystkie atrakcje korzystające z pracy słoni, jej śladem poszło 150 innych przedsiębiorstw turystycznych.

Celem zainaugurowanej przez Intrepid Travel kampanii Unite for the Herd jest obrona słoni przed wykorzystywaniem do obsługiwania turystów. Ambasadorką akcji została Alesha Dixon, znana brytyjska piosenkarka i prezenterka. Jak podaje, zainteresowała się tą sprawą po obejrzeniu tajskiego show, w którym słonie grały w piłkę. Niektóre zwierzęta były pokaleczone. – Teraz moim celem jest uświadomienie problemu. Ale nie możemy o nim mówić bez udziału branży turystycznej. Agenci ponoszą tu olbrzymią odpowiedzialność – są dla klientów oknem na świat. Potrzebujemy ich pomocy, żeby zmienić myślenie – mówi Dixon. – Słonie są wykorzystywane, żeby nas zadowolić. Mamy obowiązek je chronić – dodaje.

Jak wyjaśnia, agenci powinni tłumaczyć klientom, że istnieją inne sposoby zobaczenia tych zwierząt. Najlepiej obserwować je w ich naturalnych środowisku, w którym żyją w całych stadach.

To, czy firma jest przyjazna słoniom, można sprawdzić na stronie WAP. W serwisie tym znajduje się również internetowa petycja przeciwko wykorzystywaniu słoni w branży turystycznej.