Chcesz katalog? Dostaniesz taki, jak lubisz

fot. studiosus.com

Katalog, w którym znajdą się tylko wycieczki i kierunki wybrane przez klienta, opatrzony jego nazwiskiem na stronie tytułowej – to pomysł niemieckiego touroperatora Studiosus

Choć pomysł tworzenia spersonalizowanych katalogów jest dość kosztowny, to opłacalny. Odsetek ludzi, którzy zdecydowali się wybrać coś z propozycji wakacji zebranych w broszurze przygotowanej tylko dla nich, jest bardzo wysoki – wyjaśnia, cytowany przez portal Gloobi, Peter-Mario Kubsch, prezes specjalizującego się w turystyce objazdowej touroperatora Studiosus. I choć nie zdradza konkretnych liczb, można się domyślać, że faza testowa zakończyła się sukcesem: touroperator dał zielone światło wszystkim swoim agentom, którzy chcą tworzyć takie publikacje.

Jak opisuje Kubsch, samo przygotowanie indywidualnego katalogu jest dość proste. Klient (statystycznie rzecz ujmując, częściej kobieta), który przychodzi do biura z dwoma, trzema pomysłami na wyjazd, wybiera wspólnie z agentem interesujące go regiony świata i typ oferty. Następnie agent wprowadza dane do specjalnego systemu, który sam wyszukuje dostępne oferty spełniające podane przez turystę kryteria. Z tak przygotowanego materiału drukowany jest katalog, który w ciągu trzech-czterech dni roboczych ląduje w skrzynce pocztowej klienta.

Pod względem jakości broszury stworzone na żądanie nie różnią się niczym od tych tradycyjnych. Znajdują się w nich zdjęcia, dokładne opisy wycieczek, aktualne ceny i ogólne warunki podróżowania. Jeśli agent zamieści swoje zdjęcie w systemie, będzie ono  umieszczone w katalogu wraz z powitaniem. Wydanie może liczyć nawet 300 stron, jeśli klient bierze pod uwagę wiele ofert.

W fazie testowej agenci zamówili prawie tysiąc broszur. Touroperator pracuje nad rozwojem systemu, który w przyszłości ma pozwalać wybierać pojedyncze kraje lub konkretne linie produktowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

FlixBus rozszerza działalność na Ukrainie

Operator dalekobieżnych połączeń autobusowych FlixBus ogłosił, że planuje rozwój na Ukrainie. Głównie połączenia z ...

Niemieccy agenci chcą zapłaty za swoją wiedzę

Prawie dwie trzecie z 600 agentów, którzy wzięli udział w ankiecie magazynu „Reisevor9” wyobraża ...

Niemiecki MSZ zaleca ostrożność w Turcji

MSZ z Berlina zaleca turystom podróżującym do Turcji unikanie zgromadzeń i wieców politycznych w ...

TUI przedłuża sezon w Grecji

Przedłużymy operacje do Grecji do listopada – zapowiedział w rozmowie z ministrem turystyki Grecji ...

Port Gdańsk stawia na rozwój turystyki

Port Gdańsk stawia na rozwój turystyki – zwiększy częstotliwość połączeń do Szwecji. Liczba połączeń ...

Sąd: Ryanair łamie prawa litewskich konsumentów

Sąd w Wilnie orzekł, że Ryanair nie ma prawa narzucać pasażerom warunków, na jakich ...