Chcesz katalog? Dostaniesz taki, jak lubisz

fot. studiosus.com

Katalog, w którym znajdą się tylko wycieczki i kierunki wybrane przez klienta, opatrzony jego nazwiskiem na stronie tytułowej – to pomysł niemieckiego touroperatora Studiosus

Choć pomysł tworzenia spersonalizowanych katalogów jest dość kosztowny, to opłacalny. Odsetek ludzi, którzy zdecydowali się wybrać coś z propozycji wakacji zebranych w broszurze przygotowanej tylko dla nich, jest bardzo wysoki – wyjaśnia, cytowany przez portal Gloobi, Peter-Mario Kubsch, prezes specjalizującego się w turystyce objazdowej touroperatora Studiosus. I choć nie zdradza konkretnych liczb, można się domyślać, że faza testowa zakończyła się sukcesem: touroperator dał zielone światło wszystkim swoim agentom, którzy chcą tworzyć takie publikacje.

Jak opisuje Kubsch, samo przygotowanie indywidualnego katalogu jest dość proste. Klient (statystycznie rzecz ujmując, częściej kobieta), który przychodzi do biura z dwoma, trzema pomysłami na wyjazd, wybiera wspólnie z agentem interesujące go regiony świata i typ oferty. Następnie agent wprowadza dane do specjalnego systemu, który sam wyszukuje dostępne oferty spełniające podane przez turystę kryteria. Z tak przygotowanego materiału drukowany jest katalog, który w ciągu trzech-czterech dni roboczych ląduje w skrzynce pocztowej klienta.

Pod względem jakości broszury stworzone na żądanie nie różnią się niczym od tych tradycyjnych. Znajdują się w nich zdjęcia, dokładne opisy wycieczek, aktualne ceny i ogólne warunki podróżowania. Jeśli agent zamieści swoje zdjęcie w systemie, będzie ono  umieszczone w katalogu wraz z powitaniem. Wydanie może liczyć nawet 300 stron, jeśli klient bierze pod uwagę wiele ofert.

W fazie testowej agenci zamówili prawie tysiąc broszur. Touroperator pracuje nad rozwojem systemu, który w przyszłości ma pozwalać wybierać pojedyncze kraje lub konkretne linie produktowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lublin zyskał sześć nowych połączeń lotniczych

Połączenia lotnicze z Lublina do Monachium od dziś realizują linie lotnicze BMI Regional. To ...

Brytyjski MSZ ostrzega przed Marokiem

Podwyższone zagrożenie terrorystyczne to powód, dla którego brytyjski MSZ zmienił treść komunikatu dotyczącego podróży ...

Milczarski: Strajk nie zatrzyma LOT-u

Nawet jeśli strajk dojdzie do skutku, LOT będzie normalnie działać – deklaruje prezes LOT-u ...

Europosłowie powinni zadbać o turystykę

Niemieckie organizacje branżowe DRV i DTV wykorzystują wybory do Parlamentu Europejskiego, by wskazać, jakie ...

Rainbow ma w Grecji swoje biuro podróży

Nazywa się Rainbow Hellas, ma siedzibę w Atenach, a na jego czele stoi Greczynka ...

Wygrał konkurs, zostanie reporterem na promie

Przez najbliższy rok Cezary Szproch z Warszawy będzie pływał na pokładzie TT-Line i dokumentował ...