Chcesz katalog? Dostaniesz taki, jak lubisz

fot. studiosus.com

Katalog, w którym znajdą się tylko wycieczki i kierunki wybrane przez klienta, opatrzony jego nazwiskiem na stronie tytułowej – to pomysł niemieckiego touroperatora Studiosus

Choć pomysł tworzenia spersonalizowanych katalogów jest dość kosztowny, to opłacalny. Odsetek ludzi, którzy zdecydowali się wybrać coś z propozycji wakacji zebranych w broszurze przygotowanej tylko dla nich, jest bardzo wysoki – wyjaśnia, cytowany przez portal Gloobi, Peter-Mario Kubsch, prezes specjalizującego się w turystyce objazdowej touroperatora Studiosus. I choć nie zdradza konkretnych liczb, można się domyślać, że faza testowa zakończyła się sukcesem: touroperator dał zielone światło wszystkim swoim agentom, którzy chcą tworzyć takie publikacje.

Jak opisuje Kubsch, samo przygotowanie indywidualnego katalogu jest dość proste. Klient (statystycznie rzecz ujmując, częściej kobieta), który przychodzi do biura z dwoma, trzema pomysłami na wyjazd, wybiera wspólnie z agentem interesujące go regiony świata i typ oferty. Następnie agent wprowadza dane do specjalnego systemu, który sam wyszukuje dostępne oferty spełniające podane przez turystę kryteria. Z tak przygotowanego materiału drukowany jest katalog, który w ciągu trzech-czterech dni roboczych ląduje w skrzynce pocztowej klienta.

Pod względem jakości broszury stworzone na żądanie nie różnią się niczym od tych tradycyjnych. Znajdują się w nich zdjęcia, dokładne opisy wycieczek, aktualne ceny i ogólne warunki podróżowania. Jeśli agent zamieści swoje zdjęcie w systemie, będzie ono  umieszczone w katalogu wraz z powitaniem. Wydanie może liczyć nawet 300 stron, jeśli klient bierze pod uwagę wiele ofert.

W fazie testowej agenci zamówili prawie tysiąc broszur. Touroperator pracuje nad rozwojem systemu, który w przyszłości ma pozwalać wybierać pojedyncze kraje lub konkretne linie produktowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lotniska: Rachunek kosztów czy jednak polityka?

Z dużym zainteresowaniem przeczytałem wywiad prezesa Portów Lotniczych i Lotniska Chopina na temat planów ...

Traveldata: Zima daje zarobić biurom podróży

Biura podróży więcej niż rok temu zarabiają na zimowych wycieczkach. Różnica jest tak wyraźna, ...

Meininger otwiera pierwszy hotel w Polsce

Na polski rynek hotelarski wkroczył nowy gracz – niemiecka grupa Meininger Hotels podpisała umowę ...

Bali – lotnisko wciąż zamknięte

W ocenie indonezyjskiej Agencji Zapobiegania Klęskom Żywiołowym na Bali „w każdej chwili może dojść ...

Thomas Cook: Turcja popularniejsza niż Hiszpania

Turcja jest najczęściej wybieranym kierunkiem przez klientów Thomasa Cooka. Przyczynił się do tego między ...

Włochy – w nowym rządzie nowe ministerstwo, Ministerstwo Turystyki

Nowy premier Włoch, Mario Draghi, przedstawił swój rząd. Utworzył w nim osobny resort turystyki, ...