Niemieccy touroperatorzy kuszą prowizją

Fot. Adobe Stock

Co najmniej 10 procent prowizji już od pierwszej rezerwacji to powód, dla którego agenci chętniej współpracują z touroperatorami. Tak przynajmniej wynika z doświadczeń niemieckich biur podróży.

W ramach inicjatywy „Start-up” niemiecki touroperator FTI oferuje swoim sprzedawcom już od pierwszej rezerwacji 10 procent prowizji. W minionym roku rozliczeniowym 2019/20 do programu przystąpiło 1200 agentów z obrotami do 150 tysięcy euro. Jak mówi dyrektor sprzedaży i marketingu FTI Richard Reindl, to o 100 procent więcej niż rok wcześniej. – Połączenie większej płynności finansowej, intensywnych szkoleń i wykorzystania materiałów reklamowych wspierających sprzedaż przełożyło się na wzrost obrotów – dodaje Reindl.

Biura, które korzystają z programu, rosną w ciągu roku średnio o 40 procent, czyli szybciej niż średnia rynkowa. Touroperator kusi dobrą prowizją, ale warunkiem jej otrzymania jest udział w szkoleniach (pięciu internetowych, dwóch webinarach), zgoda na dostawanie informacji od touroperatora, promowanie FTI poprzez prezentowanie katalogów w dobrze widocznych miejscach, wystawianie tak zwanych potykaczy i wykupienie rocznego abonamentu, w ramach którego otrzymuje się materiały do dekorowania witryn.

ZOBACZ TAKŻE: FTI płaci agentom za udział w szkoleniach

Prowizją gra też biuro podróży Tropo, które od 2018 roku w 100 procentach należy do Dnata, spółki córki linii lotniczych Emirates. – W tym roku rozliczeniowym pierwszy raz będziemy wypłacać agentom 11 procent podstawowej prowizji już od pierwszej rezerwacji – mówi prezes Tropo Thomas Meyer, cytowany przez niemiecki portal branżowy Travel Talk. Wcześniej było to 10 procent. Maksymalnie biura mogą uzyskać natomiast 12 procent.

Meyer tłumaczy, że w ciągu dwóch ostatnich lat biuro było mniej zauważane przez agentów, teraz dzięki wyższemu wynagrodzeniu ma się to zmienić. Chodzi przede wszystkim o pozyskanie salonów stacjonarnych, na razie 75 procent obrotu firmy generują agencje internetowe. Zachętą, poza wyższą prowizją, ma być też produkt dobrej jakości, nad którym pracuje 50-osobowy zespół.

CZYTAJ TEŻ: Rabat dla klienta, cała prowizja dla agenta

Jak ważna dla niemieckich agentów jest prowizja, świadczy zainteresowanie inicjatywą wspomnianego portalu Travel Talk. Serwis podkreśla, że o ile współpraca z dużymi touroperatorami jest ważna, o tyle na znaczeniu coraz bardziej zyskują mniejsze biura, które nie dość, że dobrze płacą, to jeszcze nie narzucają minimalnej sprzedaży.

Travel Talk przygotował zestawienie touroperatorów, którzy wypłacają co najmniej 10 procent wynagrodzenia od pierwszej rezerwacji. Po publikacji materiału kolejne biura podróży zaczęły się zgłaszać z prośbą o włączenie ich do zestawienia. W jego najnowszej wersji znalazło się więc 53 touroperatorów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

MSZ: Zastanów się zanim ruszysz do Azji

Ministerstwo Spraw Zagranicznych odradza podróże, które nie są konieczne do prowincji Hubei. Jak wyjaśnia ...

Gilles Clavie na czele AccorInvest

1 lipca stanowisko prezesa i dyrektora generalnego grupy AccorInvest obejmie Gilles Clavie, który te ...

Wakacje.pl sprzedały ofert turystycznych za ponad miliard złotych

W 2018 roku Wakacje.pl sprzedały wycieczki za ponad miliard zł. To historyczny sukces. Po ...

Covidowy paszport ułatwi podróżowanie

Dzięki „CommonPass”, projektowi Fundacji Common Projects i Światowego Forum Ekonomicznego, podróżowanie samolotami ma być ...

TUI zwolni w Niemczech 450 osób

Z pracą pożegnają się przede wszystkim osoby zatrudnione w centrali. Prezes TUI Deutschland Marek ...

Szwajcaria boi się wirusa z Hiszpanii. Wprowadza kwarantannę

Część lądowa Hiszpanii, a także Rumunia, Singapur i Bahamy to kraje i regiony, które ...