Niemiecki TUI kusi agentów prowizją za lato 2021

Fot. AFP

Vouchery zamiast zwrotu pieniędzy i wczesny start ofert na lato 2021 roku, za sprzedaż których TUI wypłaci prowizję od razu, to pomysł prezesa Marka Andryszaka na wsparcie agentów.

Prezes TUI Deutschland Marek Andryszak napisał do agentów list, w którym przedstawia pomysły na poprawę ich sytuacji finansowej – pisze portal branży turystycznej Travel Talk. Jego zdaniem trzeba zawalczyć o vouchery wydawane za niezrealizowane wyjazdy, dzięki którym można będzie nie zwracać wpłaconych pieniędzy.

Z perspektywy biur sprzedaży to też dobre rozwiązanie, bo pozwoli zachować prowizję, jaką normalnie otrzymałyby za rezerwację. – Bez voucherów zaledwie kilku touroperatorów musiałoby zapewnić płynność finansową agentów poprzez wypłacanie im prowizji w momencie założenia rezerwacji. To się nie uda – twierdzi Andryszak.

CZYTAJ TEŻ: Grupa TUI bliska otrzymania pomocy od rządu

Sam TUI, by wesprzeć sieć dystrybucji, wprowadził pierwsze oferty na lato 2021 – za ich sprzedaż biura dostaną wynagrodzenie od razu. Wśród wcześniej dostępnych propozycji znalazły się pobyty w hotelach sieci Robinson i Magic Life, wkrótce pojawią się w obiektach TUI Blue, Riu, Atlantica, Jaz, Gruoptel i Grecotel. Można też rezerwować same przeloty TUIfly. – Jestem przekonany, że klientom trudno teraz zamawiać wyjazdy na czerwiec lub lipiec tego roku – pisze prezes. – Na razie istnieje zbyt wiele niewiadomych. Natomiast możliwość zaplanowania urlopu na przyszły rok na pewno ucieszy wiele osób.

Prezes agencji Thüringisch-Fränkisches Reisebüro i firmy technologicznej Ziel dostarczającej narzędzia do zarządzania rezerwacjami, Gerd Laatz, pisze w oficjalnej odpowiedzi na list Andryszaka, że oczekuje od TUI podjęcia dalszych działań. Jeśli biura, które przejmują na siebie większość ciężaru związanego z obsługą klientów i wytwarzają co najmniej 80 procent obrotu, znajdą się nad przepaścią, touroperator również to odczuje. Zdaniem Laatza trzeba stworzyć całkowicie nowy model rozliczeń, który zapewni sieci sprzedaży coś więcej niż minimum niezbędne do przeżycia.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy mają pomysł, jak przeciwdziałać skutkom rezygnacji z wyjazdów

Z tego powodu należy też przeanalizować ponownie strategie biznesowe i finansowe. Żeby wspólnie przetrwać kryzys, prowizje za odwołane wycieczki muszą zostać w biurach w 100 procentach, a za ponowną obsługę klientów, którzy zdecydują się na zmianę rezerwacji lub na zakup nowej wycieczki, doradcy powinni otrzymać dodatkowe wynagrodzenie. – Prowizja liczona od wartości kuponu za trzykrotnie większą obsługę niż zazwyczaj to miły gest, ale niewystarczający – twierdzi Laatz i apeluje: – Spoglądajmy w przyszłość, ale róbmy to w końcu razem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jeszcze więcej pasażerów na greckich lotniskach

O 4,7 procent wzrosła liczba pasażerów obsłużonych od stycznia do końca lipca przez greckie ...

Więcej pociągów, ale i utrudniających remontów na torach

Kolei przybędzie od grudnia połączeń i przystanków. PKP obiecują też skrócenie czasu podróży na ...

Polonus przed wakacjami powiększa flotę

PKS Polonus zwiększył tabor o pięć nowych autobusów marki Scania Touring i trzy używane ...

Nowy ibis Styles w Krakowie zrelaksuje gości

Ibisa Styles przy ulicy Mogilskiej, drugi obiekt tej marki w Krakowie, wyróżniać będzie strefa ...

Cook: Internet zyskuje, ale nie zastąpi agentów

O 27 procent – porównując rok do roku – urosła od stycznia internetowa sprzedaż ...

Hiszpania bije rekord popularności wśród turystów

W pierwszej połowie roku do Hiszpanii przyjechało z zagranicy o 12 procent więcej turystów ...