Touroperator pokazuje klientom, jaką ma marżę

Fot. AFP

Touroperator specjalizujący się w turystyce aktywnej, przedstawia na stronie internetowej składowe ceny wycieczki, w tym swoją marżę. W ten sposób pokazuje, ile pieniędzy trafia do partnerów w wakacyjnych miejscach.

Klienci biura podróży ASI z Tyrolu mogą się teraz dowiedzieć, ile za co płacą kupując wycieczkę. Jak mówi cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Reisevor9 prezes ASI Ambros Gasser, w ten sposób chce pokazać, że znacząca część wpłaconej kwoty faktycznie trafia do lokalnych usługodawców, między innymi do gestorów bazy noclegowej, którzy prowadzą swoje firmy od pokoleń. ASI, dobierając partnerów, skupia się właśnie na firmach rodzinnych.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy touroperatorzy przywracają lato 2020

Biuro wskazuje też, ile kosztują bilety lotnicze, ile płaci podatków, ile kosztują go usługi za granicą, ile musi zapłacić za sprzedaż i ile sam na wycieczce zarabia. – Postawiliśmy sobie za cel zmierzyć możliwie wiele aspektów składających na strategię zrównoważonego rozwoju – tłumaczy prezes i dodaje, że tylko w ten sposób firma może wyznaczać sobie nowe cele i poprawić sposób działania.

Analizy obejmują wyliczenia emisji dwutlenku węgla i jej kompensacji, uwzględniają też wkład firmy w przychody w regionach, do których ASI wysyła swoich klientów. Wyjazdy, które w takich analizach źle wypadają, są ulepszane przez menedżerkę ds. odpowiedzialności społecznej i menedżera produktu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Podkarpacie nakręca turystykę influencerami

W 2017 roku Podkarpacie odwiedziło ponad 1,2 miliona turystów. To w dużej mierze efekt ...

Egipt przywraca blask swoim skarbom

Ministerstwo Starożytności Egiptu zamierza zrealizować w 2018 roku dziesięć dużych projektów odnowy zabytków Jak ...

W biurach podróży Turcja i Egipt wypychają Hiszpanię i Portugalię

W ostatnim tygodniu sprzedaż wycieczek była wyższa niż przed rokiem o 26,2 procent. Skumulowana ...

Więcej Radissona w Zdrojowej

Zdrojowa Invest & Hotels poprowadzi dwa nowe hotele pod marką Radissona. Obiekty powstaną w ...

Eurostat: Polska w czołówce wzrostu liczby pasażerów lotniczych

W 2018 roku w Unii Europejskiej samolotami podróżowało rekordowe 1,1 miliarda pasażerów, o prawie ...

Rainbow: Archipelag Beztroski i znowu masz 20 lat

Biuro podróży Rainbow wystartowało na przełomie roku z kampanią wizerunkową pod tytułem „Archipelag Beztroski”. ...